بلاگ فاب

آموزش عربی هفتم

آموزش عربی هفتم

فهرست عناوین

دوره آموزش عربی هفتم

ویدئوی زیر نمونه‌ای از تدریس عربی پایه هفتمه که توسط گروه آموزشی فاب ارائه شده. برای دریافت ویدئوهای بیشتر از آموزش این درس می‌تونین اپلیکیشن فاب رو دانلود و نصب کنین.

پایه هفتم اولین پایه‌ایه که دانش‌آموزان در بین کتاب‌های درسی‌شون با کتاب عربی هم آشنا میشن. یادگیری کتاب درسی عربی در این پایه سخت نیست. فقط قواعد و اصولی داره که با یادگیری صحیح اون و داشتن یک برنامه‌ریزی درسی هفتم خوب برای این درس، می‌تونین نمرات خوبی در این درس کسب کنین. برای گذروندن دوره آموزش عربی هفتم ما استفاده از اپلیکیشن فاب رو به شما توصیه می‌کنیم.

هدف از قرار دادن این درس در بین دروس پایه هفتم آموزش اسم از لحاظ جنس و تعداد، آشنایی با کلمات پرسشی زبان عربی، آشنایی با ضمایر و افعال ماضی در زبان عربیه.

سرفصل‌های دوره آموزش عربی هفتم

مباحث هر درس عربی هفتم به ترتیب در زیر سرفصل‌ها نام برده شده:

سرفصل‌های دوره آموزش عربی هفتم

قیمَةُ الْعِلْمِ، نورُ الْکَلامِ و کَنْزُ الْکُنوزِ

در درس اول از عربی هفتم حروف عربی، حرکت‌ها، جنس اسامی، جمع مکسر و اسم اشاره بررسی میشه. حروف الفبا در زبان عربی عبارتند از: الف (همزه) باء تاء ثاء جیم حاء خاء دال ذال راء زاء سین شین صاد ضاد طاء ظاء عین غین فاء قاف کاف لام میم نون هاء واو یاء. نکته‌ای که باید در نظر داشت اینه که در عربی نوشتاری چهار حرف (گ، چ، پ، ژ) وجود نداره.

حرکت در عربی هفتم برای ایجاد صدا و توانایی تلفظ صحیح کلمات استفاده میشه. این حرکت‌ها شامل این موارد میشه: فتحه، کسره، ضمه، سکون، تنوین.

موضوع بعدی که در عربی هفتم آموزش داده میشه جنس کلماته. هر اسمی در زبان عربی یا مونثه یا مذکر. ة نشانه مونث بودن یک اسمه که در آخر اون اسم میاریم. اسامی از لحاظ تعداد هم به سه بخش مفرد، جمع و مثنی تقسیم میشن.

موضوع مورد بحث بعدی در درس اول اسم‌های اشاره‌ست: هذا، ذلک، هذه، تلک، هولاء، اولئک، هذان و هاتان.

  • اسم اشاره مفرد
  • اسم اشاره مثنی
  • اسم‌های جمع
همین حالا بخون!  آموزش ریاضی هفتم

جَواهِرُ الْکَلامِ، کُنوزُ الْحِکَمِ و کَنْزُ النَّصیحَةِ

درست مثل زبان فارسی در زبان عربی هم از کلمات مختلفی برای پرسش استفاده میشه. هل و اَ به معنای آیاست و با دو واژه نعم به معنای بله و لا به معنای نه پاسخ داده میشه. کلمه پرسشی من در عربی هفتم به معنای چه کسی و لمن به معنای برای چه کسیه. کلمه پرسشی ما و ماذا برای پرسش از چیستی و به معنای چه چیزی، کم برای پرسش در مورد شمارش و اعداد و أَیْنَ دارای کاربردهای متفاوتیه.

  • اسم‌های استفهام هل و اَ
  • اسم‌های استفهام مَن و لمن
  • اسم‌های استفهام ما

اَلْحِکَمُ النّافِعَةُ و الْمَواعِظُ الْعَدَدیَّةُ

درس سوم شامل آموزش ضمایر در زبان عربیه. در فارسی 6 ضمیر داریم و در زبان عربی این ضمایر به 14 عدد می‌رسه. ضمیر کلمه‌ایه که به جای اسم آورده میشه و به دو دسته متصل و منفصل تبدیل میشه.

  • اسم‌های استفهام اَین
  • اسم‌های استفهام کم

حِوارٌ بَیْنَ وَلَدَینِ

در این درس قواعد عربی هفتم بررسی میشه و فعل ماضی در اول شخص و دوم شخص مفرد ( أَنا، أَنتَ و أنتِ) آموزش داده میشه. از نظر زمانی فعل به سه قسم ماضی، مضارع و آینده تقسیم میشه.

  • ضمایر منفصل و متصل عربی

حِوارٌ بَیْنَ وَلَدَینِ

فِي السّوقِ

در درس پنجم عربی هفتم صرف فعل ماضی در صیغه‌های هوَ (او مذکر) و هيَ (او مؤنث) بررسی میشه.

  • 3 فعل از افعال ماضی

اَلْجُمَلاتُ الذَّهَبیَّةُ

در این درس از دوره آموزش عربی هفتم صرف فعل ماضی در صیغه نَحنُ (ما) آموزش داده میشه.

  • 3 فعل از افعال ماضی
همین حالا بخون!  آموزش علوم تجربی هفتم

حِوارٌ فِي الْاُسرَةِ

در این درس به صرف فعل ماضی در صیغه‌های أَنتُم (شما مذکر)، أَنتُنَّ (شما مؤنث)، أنتُما (شما دو نفر، مثنی مذکر) و أَنتُما (شما دو نفر، مثنی مؤنث) پرداخته میشه.

  • منفی فعل ماضی

فِي الْحُدودِ

در این درس صرف فعل ماضی در صیغه‌های أَنتم (شما مذکر)، أَنتُنَّ (شما مؤنث)، أنتُما (شما دو نفر، مثنی مذکر) و أَنتمُا (شما دو نفر، مثنی مؤنث) و در صیغه‌های هُم (آن‌ها مذکر)، هُنَّ (آن‌ها مونث)، هُما (آن دو، مثنی مذکر) و هُما (آن دو، مثنی مؤنث) تدریس میشه.

  • 3 فعل از افعال ماضی

اَلْاُسْرَةُ النّاجِحَةُ

اَلْاُسْرَةُ النّاجِحَةُ

در درس‌های نه و ده قواعدی تدریس نمی‌شه و اون چیزی که در این درس‌ها مرور میشه نگاهی به درس‌های 4 به بعد و جمع‌بندی اون‌هاست.

  • 3 فعل از افعال ماضی

زینَةُ الْباطِنِ

  • 2 فعل از افعال ماضی

اَلْإخْلاصُ في الْعَمَلِ

این درس داستانی رو روایت می‌کنه درباره یک نجار و صاحب کارخونه‌ای که دوست هستن. نجار می‌خواد بازنشسته بشه و صاحب کارخونه ازش می‌خواد به عنوان آخرین کارش یک خونه چوبی بسازه. نجار با وسایل ارزون و نامناسب خونه رو می‌سازه و کارش رو جدی نمی‌گیره.

وقتی که خانه رو تحویل میده، می‌فهمه که اون خونه هدیه‌ای برای او بوده. نجار از کارش پشیمون میشه و میگه کاش خونه رو خوب ساخته بود. این درس به ما نشون میده که باید در کارهامون اخلاص و صداقت داشته باشیم و بهترین تلاشمون رو بکنیم. این درس همچنین شامل تمرین‌هایی در مورد متن، جمع و مفرد، مثنی و مذکر و مؤنث میشه.

اَلْأَیّام و الْفُصول وَ الْأَلْوان

اهمیت آموزش عربی هفتم

در کل یادگیری زبان عربی از جهت مباحث و مفاهیم دینی و نیز موقعیت جغرافیایی ایران و ارتباط ما با همسایگان عرب زبان از اهمیت بالایی برخورداره. همینطور این درس ضریب بالایی در کنکور انسانی داره و به دست آوردن درصد بالا در این درس در نتیجه کنکور شما تاثیر زیادی داره.

استفاده از فیلم‌های آموزشی عربی هفتم برای چه کسانی توصیه میشه؟

فیلم‌های آموزشی عربی هفتم

  • دانش‌آموزانی که قصد دارن تا عربی رو با لهجه و استاندارد درست یاد بگیرن.
  • افرادی که می‌خوان هم زمان با آموزش در آزمون آزمایشی هم شرکت کنن و میزان یادگیری‌شون رو به چالش بکشن.
  • افرادی که می‌خوان از دبیرشون سبقت بگیرن و پیشرفت چشمگیری داشته باشن.
  • دانش‌آموزانی که می‌خوان از سطح کتاب فراتر برن و پیشرفت کنن.
  • افرادی که می‌خوان مهارت‌های صحبت کردن و گوش کردن رو در خودشون تقویت کنن.
جمع‌بندی درباره آموزش عربی هفتم

عربی هفتم به دلیل سختی‌هایی که در مباحثش داره دانش‌آموزان رو در بیشتر مواقع مجبور می‌کنه که اصلا به بحث‌های کلاسی و تدریس کلاس اکتفا نکنن و زمانی رو برای مطالعه در خانه حتما اختصاص بدن. برای آموزش در خانه اپلیکیشن فاب گزینه‌های زیادی داره که می‌تونین از اون‌ها استفاده کنین.

همچنین اگه می‌خواین به ویدئوهای آموزشی باقی درس‌های پایه هفتم مثل، ریاضی، اجتماعی، قرآن و ادبیات فارسی هفتم دسترسی داشته باشین، می‌تونین با دانلود و نصب اپلیکیشن فاب، خیلی راحت به این دوره‌های آموزشی دسترسی داشته باشین.

سوالات متداول
  • آیا با مطالعه عربی هفتم می‌تونم به زبان عربی کامل مسلط بشم؟

    خیر، اما یادگیری عربی در پایه هفتم موجب پیشرفت شما در سال‌های بعد و در نهایت در این زبان میشه.

  • سرفصل‌های عربی هفتم چه سرفصل‌هایی هستن؟

    کتاب عربی هفتم دوازده درس داره که در این مقاله درباره اون توضیح داده شده.

  • استفاده از نرم‌افزارها و ویدئوهای آموزشی تا چه حد اهمیت داره؟

    این روش یکی از موثرترین روش‌های یادگیریه.

شمارش معکوس تا کنکور
ربات فاب
« تیر ماه »
روز
ساعت
دقیقه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *