بلاگ فاب

آیا رتبه برترها مشاور داشتن؟

آیا رتبه برترها مشاور داشتن؟

فهرست عناوین

بنظرتون همه رتبه برترها مشاور داشتن؟ کسایی که رتبه برتر شدن نه کار عجیب و غریبی نجام دادن و نه حتی از کره دیگه‌ای اومدن. قبل از اینکه به شما بگیم که رتبه برترها مشاور داشتن یا نه می‌خوایم بدونین که برنامه‌ریزی در کنار مشاور کلید ورود شما برای باز کردن درهای موفقیت هستن.

خیلی از رتبه برترها با کمک گرفتن از مشاور و یک برنامه عالی و کاربردی تونستن به اهداف‌شون برسن. برنامه‌ای که در عین اجرایی بودنش برای شما شخصی سازی شده و شما از بابت رعایت کردن موارد موجود در اون برنامه‌ریزی تحت فشار نیستین. اگه شما هم احساس می‌کنین که توی این مسیر نیاز به همراه باتجربه و کاربلد دارین، حتماً از یک مشاور کمک بگیرین.

ما توی این مقاله قصد داریم به این موضوع بپردازیم که چرا داشتن مشاور شانس شمارو برای رتبه برتر شدن افزایش میده. پس تا آخر این مقاله با ما همراه باشین.

چرا باید مشاور داشته باشین؟

جامعه ذهنیت‌های مختلفی رو در مورد مشاور داشتن یا نداشتن برای شما بوجود آورده. همه افرادی که توی کنکور قبول شدن شرایط و امکانات یکسانی نداشتن. اما خیلی از افرادی که رتبه برتر شدن و به داوطلبان مشاوره میدن این عقیده رو دارن که وجود مشاور باعث میشه تا شما مسیر رو خیلی راحت‌تر طی کنین.

چرا باید مشاور داشته باشین؟

اما مشاور چه کاری برای شما انجام میده؟ مشاور در مواردی به شما کمک میکنه که به تنهایی از عهده انجامش برنمیاین و توی این مسیر همراهی‌تون میکنه. ما در ادامه به مواردی اشاره می‌کنیم که لزوم داشتن مشاور رو به شما یادآوری میکنه:

وظایف مشاور از نظر رتبه برتر‌ها

شاید خیلی از شما فکر کنین که کاری که مشاور انجام میده خودتون می‌تونین انجام بدین و نیازی به مشاور ندارین. باید بگیم که رتبه برترها مثل شما فکر نمی‌کنن. اینکه به جای مشاور داشتن با دوستاتون مشورت کنین یا بدون هیچ برنامه‌ریزی درس بخونین؛ هیچی اشکالی نداره فقط اگه در نهایت موفق نشدین باید بگیم که “خود کرده را تدبیر نیست!”

کنکور مرحله‌ای از زندگی شماست که چون اولین باره در حال تجربه کردنش هستین خیلی مهمه که حتماً مشورت بگیرین. خیلی جاها توی مسیر ممکنه احساس کنین که خسته شدین یا توان ادامه دادن ندارین. ممکنه خوندن این همه درس و تست زدن کار سختی بنظرتون بیاد و نخواین ادامه بدین و احساس کنین که گره کوری توی مسیر درس خوندن‌تون وجود داره.

ما در ادامه به وظایف مشاور از نظر رتبه برترها می‌پردازیم:

در جریان به روزترین اخبار هستن

کنکور هر ساله دچار تغییرت زیادی میشه. درس‌هایی که حذف شدن یا تغییراتی که توی سهمیه‌ها اعمال میشه. برای آگاهی از این موارد باید همیشه اخبار رو دنبال کنین و پیگیر باشین. اما خب همه به این اخبار دسترسی ندارن و همچنین نمی‌دونن کدوم سایت‌های خبری معتبر هستن.

در جریان به روزترین اخبار هستن

از نظر رتبه برترها مشاور کنکور باید در این موارد به روز باشه. و در مورد آخرین تغییرت دانش‌آموز رو راهنمایی کنه.

به برنامه‌ریزی درسی‌تون نظم میدن

برنامه‌ریزی جامع و قابل اجرا برنامه‌ایه که با توجه به شرایط شما شخصی‌سازی شده باشه. شما با توجه به برنامه‌ریزی که مشاور براتون انجام میده مدتی مثلاً یک ماه پیش میرین. هر کاری رو که انجام میدین بصورت کامل می‌نویسین و در نهایت هم یک توضیح کوتاه. این گزارش رو در اختیار مشاورتون میذارین.

با توجه به عملکرد شما توی این یک ماه، مشاورتون برنامه‌ریزی رو به روزرسانی میکنه و طوری می‌نویسه که با توجه به شرایط و محدودیت‌های شما به راحتی قابلیت اجرا داشته باشه. توی این به روزرسانی ممکنه ساعت مطالعه بعضی درس‌ها کم یا زیاد بشه. یا تعداد تست‌زنی بعضی دروس تغییر کنه و همینطور میزان استراحت و تمام نکات ریز و درشت مربوط به برنامه‌ریزی.

همین حالا بخون!  چطور با اپلیکیشن آموزشی فاب درس بخونیم؟

شما رو با منابع آموزشی آشنا می‌کنن

تنوع بیش از اندازه کتاب‌های کمک آموزشی باعث میشن تا شما نتونین انتخاب درستی داشته باشین. این تنوع بیش از اندازه خیلی اوقات به جای کمک کردن به شما، باعث میشن تا از مسیر اصلی دور بشین و در حاشیه انتخاب بهترین منابع آموزشی گیر بیفتین. توی این نقطه یک مشاور تحصیلی به خوبی می‌تونه به شما کمک کنه و از این سردرگمی نجات‌تون بده.

مشاورتون به شما میگه که کدوم منابع بهترین کمک رو به شما میکنه و میزان موفقیت شما رو فزایش میده. شما با استفاده از راهنمایی‌های یک مشاور خوب به منابع مناسب دسترسی پیدا می‌کنین و می‌تونین عملکرد خوبی توی آزمون داشته باشین.

شمارو با منابع آموزشی آشنا می‌کنن

با تحلیل آزمون آزمایشی آشناتون می‌کنن

یکی از روش‌های محک زدن توانمندی‌هاتون اینه که در آزمون‌های آزمایشی شرکت کنین. رتبه برترها میگن شرکت در آزمون‌های آزمایشی و کمک گرفتن از یک مشاور کاربلد موفقیت شما در کنکور رو تضمین میکنه. مشاوران با تجربه‌ای که آزمون‌های استانداردی رو به شما معرفی می‌کنن.

همچنین بعد ازآزمون آزمایشی‌تون به شما در تحلیل نتایج آزمون کمک میکنه و عملکرد شما رو بررسی میکنه و با توجه به نقاط قوت و ضعف شما، برنامه‌ریزی رو در جهت پیشرفت تحصیلی شما تغییر میده.

عملکردتون رو پیگیری میکنن

رتبه برترها فکر می‌کنن مشاور خوب مشاوریه که بتونه شرایط آزمون رو برای شما شبیه‌سازی کنه تا از میزان اضطراب شما در روز اصلی آزمون کم بشه. مشاوران با معرفی آزمون‌های آزمایشی استاندارد و بررسی نتایج شما، عملکردتون رو در هر آزمون بررسی می‌کنن.

مشاور با توجه به نتایج شما در آزمون‌های آزمایشی و گزارشاتی که شما بصورت هفتگی یا ماهانه به او ارائه میدین، تغییراتی رو در برنامه‌ریزی درسی شما اعمال میکنه تا شما به بهترین نتایج ممکن برسین.

عملکردتون رو پیگیری می‌کنن

انگیزه و روحیه‌تون رو تقویت می‌کنن

وظیفه مشاور فقط برنامه‌ریزی درسی نیست. خیلی وقت‌ها مشاور برای دانش‌آموزان مثل یک دوست خوب می‌مونه. مشاور با توجه به شرایط روحی دانش‌آموز و آگاهی به استرسی و اضطرابی که دانش‌آموز رو تحت فشار قرار داده‌ توی مسیر همراهیش میکنه و کمکش میکنه تا همچنان ادامه بده.

گاهی اوقات شما از حجم زیاد درس‌ها و اینهمه برنامه‌ریزی و نوشتن و خلاصه‌برداری و هر کار مربوط به درس خوندن خسته میشین. مشاور با توجه به تجربه‌ای که داره به شما روحیه و انگیزه میده و کمک‌تون میکنه. در ادامه مواردی رو براتون مثال می‌زنیم که برای تقویت روحیه در چنین مواردی پرکاربرده:

  • افزایش یا تغییرساعت خواب
  • شروع کردن با مباحث آسون
  • جایزه دادن به خودتون
  • تغییر دادن رژیم غذایی
  • شریک مطالعه
  • امتحان کردن روش‌های مختلف مطالعه
همین حالا بخون!  زمان لازم برای رتبه برتر شدن

بعد از اعلام نتایج در انتخاب رشته کمک‌تون می‌کنن

البته که وقتی رشته برتر باشین دیگه انتخاب رشته مثل آب خوردن راحته. با ین وجود خالی از لطف نیست بدونین که اگه نمی‌دونین به چه رشته‌ای علاقه دارین، آیا رشته‌تون برای مهاجرت مناسبه یا نه و اینکه آیا رشته انتخابی‌تون با استعدادهاتون مطالبقت داره یا نه؛ مشاور میتونه در این زمینه‌ها به شما کمک کنه.

جمع‌بندی در مورد رتبه برترها

ما توی این مقاله با پرداختن به مواردی سعی داشتیم به این پرسش پاسخ بدیم که آیا رتبه برترها مشاور داشتن یا نه. البته این نکته رو در نظر بگیرین که درسته حضور یک مشاور در کنار شما بهتون کمک میکنه که برنامه‌ریزی خوبی داشته باشین و از لحاظ روحی هم به شما انگیزه میده ولی در نهایت این خودتون هستین که خیلی بهتر باشرایط و روحیات‌تون آشنا هستین باید قدم‌های اصلی رو توی این مسیر بردارین.

سوالات متداول
  • حتماً باید مشاور داشته باشم؟

    داشتن مشاور هیچ اجباری نیست ولی چون کنکور اولین تجربه شماست داشتن مشاور خیلی کار رو برتون راحت میکنه.

  • آیا رتبه برترها می‌تونن مشاوران خوبی باشن؟

    بله؛ رتبه برترها مسیری که شما اولش هستین و رفتن و تجارب خیلی خوبی توی این زمینه دارن.

شمارش معکوس تا کنکور
ربات فاب
« تیر ماه »
روز
ساعت
دقیقه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *