بلاگ فاب

زمان لازم برای رتبه برتر شدن

زمان لازم بری رتبه برتر شدن

فهرست عناوین

رتبه برتر شدن در کنکور یکی از آرزوهای دانش‌آموزانه. اما برای رسیدن به این هدف، نیاز به تلاش، برنامه‌ریزی و راهنمایی دارن. در این مقاله قصد داریم به شما بگیم که چطوری می‌تونین زمان لازم برای رتبه برتر شدن رو کاهش بدین و به موفقیت برسین.

همچنین به شما نشون میدیم که چه زمانی باید شروع به مطالعه برای کنکور کنین و آیا در زمان کم می‌تونین در کنکور موفق بشین یا نه. پس تا آخر این مقاله از فاب با ما همراه باشین.

چرا باید برای رتبه برتر شدن زمان بذارین؟

همه می‌خوان در کنکور رتبه برتر بشن. اما این کار راحتی نیست. باید خیلی زحمت بکشین و برنامه داشته باشین و یک راهنما هم داشته باشین. برای رتبه برتر شدن، باید زمان زیادی رو برای درس خوندن بذارین. زمان لازم برای رتبه برتر شدن فرق می‌کنه بسته به این که چی می‌خواین بخونین و چه رتبه‌ای می‌خواین بگیرین و چقدر می‌تونین تست بزنین. ولی معمولاً باید حداقل دو سه سال زمان بذارین.

برای رتبه برتر شدن زمان بذارین

اگه زمانی که لازمه رو برای رتبه برتر شدن بذارین، می‌تونین درس‌ها رو بهتر یاد بگیرین، تست‌ها رو بهتر حل کنین، مرورها رو بهتر انجام بدین و استرس و خستگی رو کمتر حس کنین. پس اگه می‌خواین رتبه برتر بشین، باید زمان رو مثل یه گنج قیمتی بدونین و ازش به بهترین نحو استفاده کنین.

اهمیت رتبه برتر شدن

رتبه برتر شدن تو کنکور یعنی چی؟ یعنی شما می‌تونین دانشگاهی که دوست دارین برین و رشته‌ای که بهش علاقه دارین رو بخونین. یعنی می‌تونین آینده‌تون رو خودتون تعیین کنین و از کارتون لذت ببرین. یعنی می‌تونین باعث افتخار خودتون و خانواده‌تون بشین.

یعنی می‌تونین یک دانش‌آموز موفق و الگو در درس خوندن برای بقیه باشین. رتبه برتر شدن در کنکور شما رو به خواسته‌هاتون می‌رسونه و رویاهاتون رو برآورده می‌کنه. مواردی که براتون مثال زدیم برای این بود که از اهمیت رتبه برتر شدن در کنکور آگاهی پیدا کنین و بدونین چرا باید براش تلاش کنین.

همین حالا بخون!  کتاب‌هایی برای بهتر درس خوندن دانش‌آموزان

چگونه زمان‌تون رو برای رتبه برتر شدن بهینه کنین؟

زمان یکی از مهم‌ترین عواملیه که توی رتبه برتر شدن تأثیر داره. اگه بتونین زمان‌تون رو بهینه کنین و ازش بهترین استفاده رو بکنین، می‌تونین مطالب رو بهتر یاد بگیرین و توی کنکور موفق بشین. چه جوری؟ با ما همراه باشین تا چندتا از این موارد رو باهم بررسی کنیم.

برنامه داشته باشین

برنامه داشتن روش درس خوندن رتبه‌ برتر‌هاست و می‌تونه کمک‌تون کنه که زمان‌تون رو بهینه کنین. وقتی برنامه دارین، می‌تونین درس‌هاتون رو تقسیم کنین و برای هر کدوم زمان مشخصی رو اختصاص بدین. همچنین می‌تونین از اولویت‌بندی استفاده کنین و موضوع‌های مهم‌تر رو اول بخونین. برنامه‌تون رو باید با توجه به شرایط و هدف‌هاتون بسازین و بهش پایبند باشین.

برنامه‌ریزی برای رتبه برتر شدن

تمرکز کنین

وقتی تمرکز می‌کنین، می‌تونین مطالب رو بهتر درک کنین و از حواس‌پرتی‌ها دوری کنین. برای تمرکز کردن باید فضایی آرام و مناسب برای مطالعه پیدا کنین و از چیزایی که تمرکز شما رو بهم می‌ریزن مثل تلفن‌همراه، تلویزیون، رادیو و … دوری کنین.

مرور کنین

مرور کردن باعث میشه تا مطالب در حافظه‌تون تثبیت بشه، رتبه برتری بشین و از فراموشی جلوگیری می‌کنه. برای مرور کردن باید روش‌هایی مثل خلاصه‌نویسی، نقشه‌زنی، تست‌زنی و مرور زمان‌بندی شده رو به کار بگیرین.

استراحت کنین

استراحت کردن خستگی و استرس رو از شما دو میکنه و انرژی‌تون رو در سطح بالایی نگه میداره. بین ساعت‌های مطالعه‌تون ساعت‌هایی رو برای استراحت کردن‌تون در نظر بگیرین تا بازدهی بیشتری داشته بشین.

همین حالا بخون!  خجالت و کم‌رویی دانش‌آموزان

کارهایی که نباید برای رتبه برتر شدن انجام بدین

رتبه برتر شدن تو کنکور یه کار سخته ولی غیر ممکن نیست. اما برای این کار باید بدونین چه کارهایی رو نباید انجام بدین. چون این کارها می‌تونن به شما ضرر بزنن و از رسیدن به هدف‌تون دورتون کنن. چه کارهایی؟ با ما همراه باشین.

اشتباهات رایج داوطلبان کنکور

کنکور یه آزمون مهمه که تو زندگی هر کسی تأثیر زیادی داره. اما برای رسیدن به نتیجه خوب در کنکور، باید خیلی دقت کنین و از اشتباهاتی که ممکنه شما رو از مسیرتون دور کنه، فاصله بگیرین.

از منابع زیاد و نامناسب استفاده نکنین

بعضی از کنکوری‌ها فکر می‌کنن که هر چی کتاب بیشتر بخونن بهتره. اما اینطور نیست. باید از منابعی استفاده کنین که کافی و کارآمد باشن و مطابق با برنامه‌های سازمان سنجش باشن. اگه از منابع زیاد و نامناسب استفاده کنین، فقط گیج و سردرگم میشین و مطالب رو یاد نمی‌گیرین.

بلند خوندن رو کنار بذارین

خیلی از شما دیدین که دوستاتون با صدای بلند برای رتبه برتر شدن درس می‌خونن و نتیجه می‌گیرن و شما هم تصمیم می‌گیرین همین کارو بکنین. بهتره بدونین روش درس خوندن و یادگیری برای هر کسی متفاونه . اگه برای یک نفر جواب داده دلیل نمیشه که برای شما هم جواب بده. با صدای بلند درس خوندن یا با صدای آروم درس خوندن رو امتحان کنین تا روش مناسب خودتون رو پیدا کنین.

بلند درس نخونین و رتبه برتر بشین

هر روشی رو که انتخاب می‌کنین پیشنهاد می‌کنیم حتماً کنارش از روش‌های مطالعه‌ای مثل خلاصه‌نویسی، نقشه‌زنی، تست‌زنی و مرور هم استفاده کنین.

وسواس رو کنار بذارین

بعضی از کنکوری‌ها خیلی وسواسی هستن و می‌خوان همه چیز رو کامل بدونن و بخونن. اما باید بدونین که کنکور یه آزمون محدوده. پس باید موضوع‌هایی رو بخونین که مهم‌ترن و بیشتر تو کنکور میان. اگه وسواسی باشین، فقط وقت‌تون رو می‌گیرین، خسته میشین و رتبه برتر شدن رو از دست میدین.

تنبلی رو کنار بذارین

تنبلی یکی از بزرگترین دشمنان رتبه برترهاست. اگه می‌خواین رتبه برتر بشین، باید خیلی زحمت بکشین و برای درس‌هاتون وقت بذارین. نمی‌تونین هر روز تو خونه بمونین و تلویزیون ببینین یا با گوشی بازی کنین. باید برنامه داشته باشین و بهش پایبند باشین. اگه تنبلی کنین، هیچ وقت نمی‌تونین رتبه برتر بشین.

همین حالا بخون!  نحوه محاسبه تراز کنکور

راه‌های پیشگیری و مقابله با استرس و خستگی

استرس و خستگی دو تا از بدترین حالت‌هاییه که اگه باهاشون مقابله نکنین می‌تونن مانع شما برای رتبه برتر شدن بشن. می‌تونن به قدری حال شما رو بد کنن که نتونین کاری انجام بدین. اگه استرس و خستگی داشته باشین، نه می‌تونین درس بخونین، نه می‌تونین کار کنین، نه می‌تونین از زندگی لذت ببرین. پس باید بدونین چه جوری از این حالت‌ها دوری کنین و باهاشون مقابله کنین.

خواب کافی داشته باشین

خواب یکی از بهترین داروهای طبیعیه که می‌تونه به شما کمک کنه که استرس و خستگی‌تون کم بشه. وقتی خواب‌تون به ندازه کافی باشه، بدن‌تون می‌تونه از خستگی‌های روزانه استراحت کنه و مغزتون می‌تونه اطلاعات رو مرتب کنه و حافظه‌تون رو قوی کنه. برای رتبه برتر شدن، باید حداقل هشت ساعت خواب رو داشته باشین. با این وجود ساعت خواب افراد با هم متفاوته و شما باید طبق ساعت بدن‌تون جلو برین.

ورزش کنین

وقتی ورزش می‌کنین، بدن‌تون هورمون‌هایی رو تولید می‌کنه که باعث می‌شن که احساس خوشحالی و آرامش داشته باشین. همچنین ورزش باعث می‌شه که بدن‌تون سالم و قوی بمونه و از بیماری‌ها در امان می‌مونین. برای رتبه برتر شدن، ورزش رو فراموش نکنین.

ورزش کنین تا رتبه برتر بشین

با دوستاتون حرف بزنین

تعجب نکنین حرف زدن با دوستان یکی از بهترین راه‌هاییه که می‌تونه به شما کمک کنه که استرس و خستگی‌تون کم بشه. وقتی با دوستاتون حرف می‌زنین، می‌تونین مشکلات و دغدغه‌هاتون رو باهاشون در میون بذارین و از تجربه‌ها و نظراتشون استفاده کنین.

همچنین با دوستان حرف زدن باعث می‌شه که احساس تنهایی نکنین و از رابطه‌های اجتماعیت لذت ببرین. برای رتبه برتر شدن، باید با دوستاتون ارتباط خوبی داشته باشین و از حمایت و همدلی‌شون بهره ببرین.

همین حالا بخون!  بهترین اپلیکیشن آموزشی درسی
جمع‌بندی درباره زمان لازم برای رتبه برتر شدن

در این مقاله با چند نکته مهم در مورد زمان لازم برای رتبه برتر شدن آشنا شدین. دیدین که رتبه برترها چه میزان زمان رو برای مطالعه اختصاص میدن و چه روش‌ها و شیوه‌هایی رو برای مطالعه به کار میگیرن.

در نهایت، تأکید کردیم که برای رتبه برتر شدن باید زمان خود را بهینه کنین و از کیفیت مطالعه‌تون مطمئن بشین. امیدواریم که این مقاله برای شما مفید بوده باشه و بتونین با استفاده از این نکات به هدف خودتون برسین.

سوالات متداول
  • استرس خیلی زیادی دارم. چه راهکاری رو پیشنهاد می‌کنین؟

    شما با ورزش می‌تونین میزان خیلی زیادی از استرس منفی رو از خودتون دور کنین.

  • کدوم منابع درسی رو بخونم که رتبه برتر بشم؟

    برای رتبه برتر شدن بهتره یک منبع معتبر رو مطالعه کنین و از مطالعه چند منبع خودداری کنین که فقط باعث سردرگمی شما میشه.

شمارش معکوس تا کنکور
ربات فاب
« تیر ماه »
روز
ساعت
دقیقه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *