بلاگ فاب

روش مطالعه دروس انسانی

روش مطالعه دروس انسانی رتبه‌های برتر

فهرست عناوین

روش مطالعه دروس انسانی رتبه‌های برتر یکی از سوال‌های پرتکرار داوطلبان کنکوره و از مهمترین دغدغه‌های شرکت‌کنندگان آزمون سراسری انسانی مطالعه درس‌های تخصصیه. تعداد زیاد منابع و حجم بالای کتاب‌های درسی از مهمترین مشکلات دانش‌آموزان رشته انسانی توی مطالعه دروس تخصصی به حساب میاد.

از طرف دیگه ماهیت دروس اختصاصی این رشته تحصیلی با هم تفاوت داره و از جنبه‌های آموزشی درس‌های رشته انسانی میشه به یادگیری محاسباتی، مفهومی، مهارتی، تحلیلی و حفظ کردن اشاره کرد. بنابراین دانش‌آموزان باید راهکارهای موثر و مناسبی برای هر درس انتخاب کنن تا بتونن توی کنکور علاوه بر داشتن مدیریت زمان جهت رتبه برتر شدن، درصدهای بالایی رو دریافت کنن.

برای هر کدام از درس‌های رشته علوم انسانی مثل ریاضی، علوم و فنون، عربی اختصاصی، جامعه شناسی، جغرافیا، فلسفه، تاریخ، اقتصاد، منطق و روانشناسی باید برنامه‌ریزی دقیق و اصولی تعیین بشه تا بازدهی قابل توجه داشته باشه. داشتن یک برنامه‌ریزی منظم و اصولی روش درس خوندن رتبه‌ برتر‌هاست.

ما توی این مقاله از فاب می‌خوایم در مورد روش مطالعه دروس انسانی رتبه‌های برتر صحبت کنیم. پس تا آخر این مطلب همراه ما باشین.

روش مطالعه دروس انسانی

روش مطالعه دروس انسانی بسته به هر درس، مدل خاص به خودش رو داره. برای مثال دروسی مثل جامعه‌شناسی، منطق و فلسفه با روش مطالعه درس‌های ریاضی و عربی متفاوته. دانش‌آموزان اگه دوست دارن به سبک رتبه‌برتر‌ها درس بخونن باید با یک برنامه‌ریزی درسی منظم، ساعت مطالعه و روش مطالعه دروس انسانی رو مشخص کنن. در ادامه روش‌های مطالعه برخی از دروس این رشته رو براتون توضیح دادیم.

روش مطالعه دروس انسانی؛ ریاضی

ریاضی یکی ازدروس مهم و تاثیرگذار توی رشته انسانیه، خیلی از مشاوران تحصیلی معتقدن که برای یادگیری ریاضی باید مفاهیم و مباحث پایه ای رو به درستی یاد بگیرین و بعد سراغ تست زنی و مرور سوالات این درس برین. توضیح بعضی مباحث و مفاهیم درس ریاضی به صورت تئوری ساده‌ست ولی ممکنه در حل سوالات مختلف این موضوع متفاوت باشه.

ریاضی یک درس محاسباتی و مهارتیه و روش‌های غلط تدریس ریاضی باعث ایجاد مشکلات بزرگی برای دانش‌آموزان توی یادگیری این درس میشه. به دلیل ضعف عمومی داوطلبان و ضریب بالای ریاضی، این درس در رشته انسانی رتبه‌آوره. سرمایه‌گذاری دانش‌آموزان روی این درس در کنکور باعث کسب رتبه‌های بالا میشه و دریافت رتبه‌های بالا در ریاضی نیازمند آموزش درست و مناسبه.

روش مطالعه ریاضی انسانی

روش مطالعه دروس انسانی؛ عربی

درس عربی از دو بخش خیلی مهم ترجمه و قواعد تشکیل شده. به طور معمول دانش‌آموزان ارتباط خوبی با بخش ترجمه و تعریب دارن و به همین دلیل توی کنکور تست‌های این قسمت رو به خوبی می‌زنن.

برای تسلط بیشتر توی ترجمه و تعریب باید متن کتاب رو خیلی خوب مطالعه کرده و بعد متن ترجمه شده رو یادداشت کنین. این روش تسلط شما رو توی درس عربی بالا میبره و می‌تونین تعداد زیادی از تست‌های عربی کنکور رو به درستی پاسخ بدین.

گسترش دایره لغات عربی تسلط شما روی ترجمه متون رو بیشتر کرده و می‌تونین با این روش عربی رو به خوبی بفهمین و ترجمه کنین. یادگیری قواعد عربی ممکنه خیلی سخت و دشوار به نظر برسه ولی به مراتب از دستور زبان فارسی ساده‌تره.

خیلی از داوطلبان بدون تلاش و به سرعت یادگیری قواعد عربی و پاسخ به تست‌های اون توی کنکور رو حذف می کنن. درصورتی که درس عربی جزو دروس رتبه‌‌آور رشته انسانیه و داوطلبان به دلیل عدم دسترسی به منابع مناسب اغلب توی این درس درصد پایینی دریافت می کنن.

همین حالا بخون!  خجالت و کم‌رویی دانش‌آموزان

روش مطالعه فلسفه و منطق

معمولا داوطلبان رشته انسانی بعد از ریاضی توی درس فلسفه و منطق درصدهای پایینی کسب می‌کنن. با توجه به ضریب بالای درس فلسفه و منطق، کسب درصد بالا در این درس موجب قبولی داوطلب توی رشته‌های برتر دانشگاهی میشه.

این درس حجم زیادی نداره ولی تاثیر زیادی توی کنکور از خودش به جا می‌ذاره. تست‌های فلسفه و منطق توی آزمون سراسری انسانی، جنبه مفهومی و تحلیلی دارن. برای یادگیری بهتر مفاهیم و مباحث این درس می‌تونین بعد مطالعه دقیق کتاب درسی به تمرین تست‌های سراسری سال‌های قبل بپردازین.

روش مطالعه دروس انسانی؛ اقتصاد

درس اقتصاد توی رشته انسانی از مباحث محاسباتی، مفهومی و حفظیاتی تشکیل شده و به دلیل بخش محاسباتی این درس، داوطلب براین تصورن که مطالعه این کتاب سخت و دشواره.

با مطالعه بیشتر متوجه می‌شین که بخش محاسبات درس اقتصاد چندان هم سخت نیست ولی خیلی از دانش‌آموزان به دلیل عدم درک درست اصطلاحات درس اقتصاد ارتباط خوبی با این درس برقرار نمی‌کنن. درس اقتصاد ضریب ۲ رو توی کنکور انسانی داشته و داوطلبان با مطالعه دقیق این درس می‌تونن درصدهای بالایی رو کسب کنن.

روش مطالعه اقتصاد

روش مطالعه دروس انسانی؛ جامعه‌شناسی

درس جامعه‌شناسی با ضریب 5 یکی از درس‌های تاثیر گذار توی کنکورانسانی محسوب میشه و تست‌های این درس به صورت مفهومی است. دانش‌آموزان توی این درس با مشکل درک اصطلاعات مفهومی مواجه هستن و به همین دلیل دریادگیری درس جامعه‌شناسی دچار چالش میشن.

برای کسب درصد بالا دردرس جامعه‌شناسی بعد از دریافت آموزش مفهومی، به سرعت سراغ حل تست نرین و بعد از چند روز برای تقویت یادگیری به مرور تست‌ها بپردازین.

روش مطالعه تاریخ و جغرافیا

تاریخ و جغرفیا جزو دروس ساده رشته انسانی محسوب میشه ولی به دلیل حجم بالای این دروس و نکات کنکوری فراوان مورد علاقه خیلی از داوطلبان نیست. ضریب تاریخ و جغرافیا 5 است و تاثیر زیادی توی کنکور انسانی داره. ماهیت این دروس حفظ کردنیه و برای مطالعه اون باید روزانه زمانی رو برای یادگیری مطالب و مباحث اون در نظر بگیرین.

همین حالا بخون!  فرار از نمره منفی کنکور

جمع‌بندی روش مطالعه دروس انسانی رتبه‌های برتر

روش مطالعه دروس انسانی رتبه‌های برتر کنکور از اهمیت بالایی برخورداره؛ زیرا برای یادگیری هر کدام از درس‌های انسانی روش‌های منحصربه فردی وجود داره. منشاء تمام مشکلات آموزشی داوطلبان گروه انسانی، در بیشتر مواقع عدم دسترسی به آموزش مناسبه.

توصیه میشه برای کنکور انسانی روی دروس رتبه‌آور مثل ریاضی، فلسفه، منطق، عربی، جامعه‌شناسی، تاریخ و جغرافیا و غیره سرمایه‌گذاری دقیق کرده و از منابع درسی مناسب استفاده کنین.

با این که هر دانش‌آموزی روش شخصی خودش رو برای درس خوندن داره ولی مطالعه روش رتبه‌های برتر و استفاده از تجربیات اون‌ها کمک زیادی برای بهتر مطالعه کردن دروس انسانیه. بررسی فرایندی که منجر به موفقعیت دانش‌آموزان برترشده، علاوه بر ایجاد انگیز بیشتر برای درس خوندن از میزان خطاها و اشتباهات دانش‌آموزان زمان شرکت توی کنکور کمتر میکنه.

سوالات متداول
  • چه درس‌هایی توی کنکور انسانی تاثیر زیادی داره؟

    در رشته انسانی درس‌هایی مثل ریاضی، علوم و فنون، عربی اختصاصی، جامعه شناسی، جغرافیا، فلسفه، تاریخ، اقتصاد، منطق و روانشناسی توی کنکور از ضریب بالایی برخوردارن.

  • برای قبولی توی کنکور انسانی درس ریاضی رو چطور باید مطالعه کرد؟

    درس ریاضی یکی از دروس تاثیرگذار توی کنکور انسانیه و داوطلبان برای کسب درصدهای بالا توی این درس بعد از مطالعه دقیق کتاب می‌تونن به تست زنی نمونه سوالات سال‌های گذشته بپردازن.

  • مهم‌ترین بخش‌ها برای مطالعه درس عربی توی رشته انسانی چه مواردی هستن؟

    درس عربی از دو بخش خیلی مهم ترجمه و قواعد تشکیل شده است که معمولا دانش‌آموزان ارتباط خوبی با بخش ترجمه دارن و توی کنکور تست‌های این قسمت رو به خوبی پاسخ میدن.

شمارش معکوس تا کنکور
ربات فاب
« تیر ماه »
روز
ساعت
دقیقه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *