بلاگ فاب

شبیه سازی محیط آزمون در خانه

شبیه سازی محیط آزمون در خانه

فهرست عناوین

قرار گرفتن در جلسه‌ آزمون و بررسی کنکورهای سال‌های گذشته رو میشه آخرین گام آمادگی برای کنکور در نظر گرفت. برای بالا بردن مهارت تست‌زنی خودتون می‌تونین با زدن تست‌های کنکور سال‌های قبل در خانه، کتابخانه یا هر محیط دیگه شروع کنین.

شبیه‌سازی محیط آزمون در خانه، یک روش موثر برای آمادگی بهتر برای آزمون‌هاست. این کار شما رو راهنمایی می‌کنه که چطوری برای کنکور درس بخونین. با شبیه‌سازی آزمون در خانه، می‌تونین زمان‌بندی خودتون رو تنظیم کنین، این کار به شما کمک می‌کنه تا بفهمین چطور زمان خودتون رو برای هر تست تنظیم کنین.

در این مقاله با ما همراه باشین تا در مورد شبیه سازی محیط آزمون در محیط خانه صحبت کنیم و ببینیم که برای این کار باید چه اصولی رو رعایت کنیم.

اهمیت شبیه سازی کنکور در خانه

جمع‌بندی کنکور از طریق پاسخ دادن به سوالات کنکور سال‌های گذشته برای این اهمیت زیادی داره که باعث کاهش استرس و نگرانی شده و میزان آمادگی و تسلط شما روی محیط آزمون رو افزایش میده. این موضوع شما رو در شناسایی نقاط قوت و ضعف مهارت تست‌زنی و میزان تسلط‌تون توی کنکور سراسری کمک می‌کنه.

مدیریت زمان برای پاسخ دادن و حل کردن تست‌ها اهمیت زیادی داره به‌ ویژه با تغییراتی که در نحوه برگزاری و شیوه‌ ارائه‌ تست‌ها و دفترچه‌ها با اون‌ها مواجه هستیم. با شبیه سازی محیط آزمون در خانه می‌تونین اعتماد به نفس خودتون رو بالاتر ببرین و با نقاط ضعف و قوت خودتون به دور از هر گونه ترس و استرسی آشنا بشین.

دانش‌آموزانی که از توان علمی خودشون آگاه میشن، بهتر می‌تونن نقاط ضعف خودشون رو بشناسن و برای بهتر کردنش تلاش کنن. به همین دلیل شبیه سازی محیط آزمون که به شناخت علمی داوطلب کمک کنه، در نتیجه نهایی کنکور اهمیت زیادی داره.

اهمیت شبیه سازی کنکور در خانه

شرایط آزمون شبیه سازی

برای شبیه‌سازی محیط آزمون در خانه باید خودتون رو در شرایطی مشابه با جلسه‌ کنکور و آزمون اصلی در بیارین و نکات زیر رو رعایت کنین.

  • نوع پوشش باید مثل روز کنکور باشه با همان پوششی که قراره سر آزمون حاضر بشین، از خودتون آزمون بگیرین.
  • وسایلی که همراه خودتون بر می‌دارین مثل ساعت مچی، مداد مشکی نرم، تراش، پاک کن و مداد اضافی، بطری آب، خرما یا بقیه تنقلات سبک باید مثل روز کنکور باشه.
  • صندلی و میز استفاده شده باید با شرایط آزمون مشابه باشه.
  • در رابطه با زمان شروع آزمون و رعایت زمان هر درس مثل شرایط کنکور عمل کنین.
  • تغییرات اعمال شده توی تعداد و ترتیب دفترچه‌ها و دروس آزمون رو رعایت کنین.
  • شب آزمون‌ آزمایشی به مقدار کافی بخوابین تا به‌ موقع بید‌ار بشین و صبحانه‌تون رو سر وقت میل کنین.
  • جایی از محیط خانه رو در نظر بگیرین که ترد‌د‌ افراد‌، صد‌ا‌های مزاحم، زنگ تلفن و غیره مانع آزمون دادن‌تون نشه.
  • یکی از اعضای خانوادتون رو به‌عنوان مراقب آزمون د‌ر‌ جلسه قرار بدین.
  • آزمون آزمایشی رو در ساعت مقرر شروع و به پایان برسونین.
  • پاسخ‌گویی به سوالات رو از د‌فتر‌چه‌ عمومی شروع کرده و جواب سوالات رو توی پاسخ‌نامه وارد کنین.
  • در زمان امتحان از جای خودتون بلند نشین چون این اجازه در جلسه آزمون به کسی داده نمیشه.
  • در طی آزمون آزمایشی به هیچ عنوان به تلفن خودتون پاسخ ندین و این کار رو به یکی از اعضای خانوادتون بسپارین.
  • زمان‌های استاندارد و تعیین شده برای هر یک از دفترچه‌های سوالات رو رعایت کنین.
  • مدیریت زمان رو توی آزمون آزمایشی رعایت کنین تا در آزمون کنکور دچار مشکل نشین.
  • دفترچه‌ عمومی رو بعد از پاسخ‌گویی، به مراقب تحویل داده و پاسخ‌گویی به د‌فتر‌چه‌ اختصاصی رو شروع کنین و برای این کار از مراقب کمک بگیرین.

شرایط محتوای آزمون شبیه سازی

آزمون‌های آزمایشی رو هم‌‌سطح آزمون سراسری انتخاب کنین یا برای این کار می‌تونین کنکور‌های سال‌های اخیر رو توی برنامه‌ آزمون‌های آزمایشی خودتون قرار بدین. آزمون‌های انتخاب شده برای برنامه‌ مرور و جمع‌بند‌ی باید حتما با سوالات آزمون سراسری هم‌سطح باشن.

از آزمون‌هایی استفاده کنین که دفترچه پاسخ نامه تشریحی دارن تا با توجه به پاسخ سوالات بتونین دلیل غلط زدن یا بی‌پاسخ گذاشتن سوالات رو استخراج کنین و اون‌ها رو توی آزمون‌های آزمایشی بعدی جبران کنین.

شرایط محتوای آزمون شبیه سازی

شرایط ذهنی آزمون شبیه سازی

مهم‌ترین شرط یک آزمون شبیه‌سازی مناسب، شبیه‌سازی شرایط ذهنی اونه که این شرایط شامل موارد زیر میشه:

  • پاسخ‌گویی سوالات رو توی زمان تعیین شده شروع و به پایان رسونده و در موقع پاسخ‌گویی به سوالات، به روش‌های مد‌یریت‌ زمان، توجه کنین. چون اگه بتونین از نظر ذهنی برای تست زنی هر درسی مدیریت زمان پیدا کنین، هیچ وقت سر جلسه امتحان با کمبود زمان مواجه نمی‌شین.
  • استفاد‌ه از تکنیک‌های مد‌یریت زمان علاوه بر بالا بردن تمرکز کافی د‌ر زمان پاسخ‌گویی، کمک زیاد‌ی به کم‌شد‌ن میزان بی‌د‌قتی در زمان مواجه شدن با سوالات مختلف میشه.
  • سعی کنین‌ به تمام سوالات د‌فتر‌چه‌ آزمون‌ آزمایشی در زمان آزمون بپردازین و اون‌ها رو به‌ ترتیب اولویت پاسخ بدین و سوالات سخت رو در صورت داشتن وقت اضافی حل کنین.
  • توی آ‌زمون‌ آزمایشی، د‌فتر‌چه‌ سوالات رو با آرامش پاسخ بدین و این موضوع با سرعت عمل منافاتی نداره. سرعت خودتون رو د‌ر محاسبه‌ و حل مسائل به کار بگیرین ولی در زمان وارد‌‌ کرد‌ن جواب تست‌ها د‌ر پاسخ‌نامه، آرامش خودتون رو حفظ کنین.

جمع‌بندی شبیه سازی محیط آزمون در خانه

توی این مقاله در مورد اهمیت شبیه سازی محیط آزمون و نکات اون صحبت کردیم و دیدیم که قبل از شرکت توی امتحانات مهم مثل کنکور لازمه تا خودتون رو حسابی آماده کنین.

سر جلسات کنکور باید بتونین زمان محدودتون رو به درستی مدیریت کنین و همه جزئیات درس‌ها رو به خاطر داشته باشین. بهترین راه برای موفقیت بیشتر توی این آزمون، غلبه کردن به استرس و اضطراب تمرین مهارت تست زنی و شبیه سازی فضای کنکور توی محیط خانه است.

معمولا داوطلب باید حجم زیادی از مطالب متنوع رو برای کنکور بخونه و طراحان سوال کنکور هم علاقه زیادی به طرح سوالات از نکات ریز هر درس رو دارن. استاندارترین روش‌ها برای جمع‌بندی مطالب، حل آزمون‌های آزمایشی به صورت دوره‌ایه ولی به شرطی که این آزمون‌ها با شرایط کنکور شبیه سازی بشن.

تمام مشاوران تحصیلی و رتبه‌های برتر شبیه سازی کنکور توی محیط خانه رو پیشنهاد می‌کنن. این روش فواید زیادی داره از جمله این فواید می‌تونیم به تمرین تکنیک‌های آزمون، آماده شدن از نظر روانی قبل از آزمون، یادگیری نکات مهم توی سوالات آزمون و غیره اشاره کنیم.

همچنین شما می‌تونین با استفاده از ویدیوهای آموزشی اپلیکیشن فاب به تسلط زیادی روی مباحث درسی رسیده و به بهترین شکل ممکن برای آزمون‌ها آماده بشین. اگر هم دوست دارین در مورد افزایش سرعت مطالعه برای کنکور و امتحانات بیشتر بدونین، می‌تونین مقاله مربوط رو در مجله آموزشی فاب مطالعه کنین.

سوالات متداول
  • شبیه‌سازی محیط آزمون توی خانه چه اهمیتی داره؟

    شبیه‌سازی محیط آزمون توی خانه از اهمیت زیادی برخورداره زیرا این موضوع علاوه بر آشنا شدن با نحوه طراحی سوالات آزمون باعث کاهش استرس و نگرانی شده و میزان آمادگی و تسلط شما روی محیط آزمون رو افزایش میده.

  • برگزاری آزمون شبیه‌سازی باید چه شرایطی داشته باشه؟

    با توجه به موارد ذکر شده توی مقاله باید شرایط لازم برای برگزاری آزمون شبیه سازی شده توی محیط خانه رعایت بشه.

  • شرایط محتوای آزمون شبیه سازی به چه صورت است؟

    آزمون‌های آزمایشی باید هم‌سطح آزمون سراسری انتخاب بشن یا می‌تونین از آزمون کنکور‌های سال‌های گذشته استفاده کنین.

شمارش معکوس تا کنکور
ربات فاب
« تیر ماه »
روز
ساعت
دقیقه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *