بلاگ فاب

مقایسه کلاس خصوصی با کلاس گروهی

مقایسه کلاس خصوصی با کلاس گروهی

فهرست عناوین

شما برای یاد گرفتن مطالب درسی، کلاس خصوصی رو انتخاب می‌کنین یا کلاس گروهی؟ تا حالا شده مقایسه کلاس خصوصی با کلاس گروهی رو انجام بدین و ندونین کدوم یکی رو برای آموزش استفاده کنین؟

کلاس خصوصی و کلاس گروهی، هر کدوم‌شون یکی سری مزایا و معایبی دارن که ما توی این مقاله، اون‌ها رو به شما میگیم و با هم مقایسه‌شون می‌کنیم که شما راحت‌تر تصمیم بگیرین.

مقایسه بین کلاس خصوصی و کلاس گروهی

برای مقایسه کلاس خصوصی و کلاس گروهی، اول باید ببینیم که دقیقا شیوه برگزاری هر کدوم از این دو نوع کلاس چجوریه و هر کدوم‌شون چه تفاوت‌هایی باهم دارن.

کلاس خصوصی، جزو اون دسته از کلاس‌هاییه که به صورت فردیه. یعنی چی؟ یعنی توی اون کلاس، فقط شما به عنوان دانش‌آموز حضور دارین و دبیر شما. این کلاس‌ها به دو صورت حضوری و از راه دور (آنلاین یا آفلاین) برگزار میشن.

حالا بریم سراغ کلاس گروهی: بیشتر ما، تجربه شرکت توی کلاس‌های گروهی رو داریم. توی این کلاس‌ها به جز دبیر، چند تا دانش‌آموز دیگه‌ هم حضور دارن و دیگه اینجوری نیست که فقط یک دانش‌آموز توی کلاس باشه. کلاس‌‌‌های گروهی‌ هم می‌تونن به صورت حضوری یا آنلاین برگزار بشن. حالا که فرق اصلی کلاس خصوصی و کلاس گروهی رو فهمیدیم، بیاین ببینیم که هر کدوم از این‌ها، چه خوبی‌ها و بدی‌هایی دارن.

مزایای کلاس خصوصی

مزایای کلاس خصوصی

  1. به صورت شخصی برگزار میشه و جز شما، شرکت‌کننده دیگه‌ای توی کلاس نیست.
  2. تایم کلاس دست خودتونه (اگه آفلاین باشه هر وقت بخواین می‌تونین کلاس رو داشته باشین و اگه حضوری یا آنلاین باشه با هماهنگی استاد می‌تونین تایم کلاس رو تغییر بدین).
  3. تمرکز کلاس فقط روی مباحث درسیه و بحث، زیاد به حاشیه و موارد دیگه کشیده نمیشه.
  4. معمولا تمرکز توی کلاس‌های خصوصی بیشتره.
  5. دبیر اون کلاس، زمان بیشتری داره تا به مشکلات درسی شما رسیدگی کنه و به سوالات‌تون جواب بده.
  6. توی کلاس خصوصی، زمان زیادی از شما گرفته نمیشه.
  7. دبیر، با سرعت یادگیری شما پیش میره و تدریس می‌کنه.
  8. کلاس خصوصی بازدهی بیشتری نسبت به کلاس عمومی داره.
همین حالا بخون!  آموزش مدیتیشن قبل از درس خوندن

معایب کلاس خصوصی

  1. معمولا هزینه بالاتری نسبت به کلاس گروهی دارن.
  2. توی کلاس خصوصی از تعامل داشتن و رقابت با بقیه دانش‌آموزان محرومین.

مزایای کلاس عمومی (گروهی)

  1. معمولا هزینه کمتری نسبت به کلاس خصوصی داره.
  2. به خاطر وجود بقیه دانش‌آموزان، معمولا توی کلاس گروهی رقابتی بین دانش‌آموزان شکل می‌گیره و انگیزه اون‌ها برای درس خوندن و پیشرفت، بیشتر میشه.
  3. دانش‌آموزان از تجربیات همدیگه استفاده می‌کنن و مباحثی که بلدن رو به هم یاد میدن.
  4. شرکت در کلاس‌های خصوصی یکی از راهکارهای بالا بردن یادگیری دانش‌آموزان محسوب میشه.

 معایب کلاس گروهی

 معایب کلاس گروهی

  1. توی کلاس‌ گروهی، معمولا به دلیل صحبت‌های اضافی که سر کلاس میشه و مشکلات و سوالات درسی که بقیه دانش‌آموزان می‌پرسن بخشی از زمان شما هدر میره.
  2. اگه شما کلاس‌های مختلف دیگه‌ای هم داشته باشین، ممکنه زمان‌شون باهم به تداخل بخوره و راحت نتونین برنامه کلاس‌های گروهی‌تون رو هماهنگ کنین.
  3. اگه شما فردی خجالتی و یا استرسی باشین، نمی‌تونین به راحتی سوالات درسی خودتون رو توی کلاس گروهی مطرح کنین و ممکنه استرس بگیرین.

کلاس خصوصی یا گروهی؟

کلاس‌ خصوصی و گروهی، هر کدوم‌شون یک سری مزایا و معایبی دارن که اون‌ها رو اینجا به شما گفتیم. ممکنه برای یک نفر کلاس‌های خصوصی بهتر نتیجه بده و برای یک نفر دیگه کلاس‌های گروهی. ولی اگه بخوایم یک مقایسه کلی انجام بدیم تا شما راحت‌تر بتونین یکی از اون‌ها رو انتخاب کنین، باید به این موارد اشاره کنیم:

از اونجایی که توی کلاس خصوصی، سرعت کلاس متناسب با سطح شما پیش میره و تمام تمرکز معلم روی شماست، معمولا کیفیت آموزش خصوصی نسبت به آموزش گروهی بالاتره. تایم کلاس خصوصی دست خودتونه و اگه کلاس به صورت حضوری باشه می‌تونین با هماهنگی معلم، زمان اون رو جا به جا کنین و اگه هم مجازی باشه، هر وقت که خواستین می‌تونین محتوای کلاس رو ببینین.

توی کلاس‌های خصوصی، دیگه به خاطر شلوغی و سر و صدا و تعداد بالای دانش‌آموزان اذیت نمی‌شین و تنها دانش‌آموز توی کلاس، فقط خودتونین.

مزیت دیگه کلاس‌های خصوصی اینه که معمولا شما توی بازه زمانی کمتری نسبت به کلاس‌های گروهی نتیجه می‌گیرین و دیگه نیاز نیست اون تایم طولانی که برای کلاس‌های گروهی تعیین شده رو طی کنین تا مطالب رو یاد بگیرین.

به خاطر تمام دلایلی که بالاتر، معمولا دانش‌آموزان از کلاس‌های خصوصی نتیجه بهتری می‌گیرن.

همین حالا بخون!  چطور با اپلیکیشن آموزشی فاب درس بخونیم؟

کلاس‌های خصوصی اپلیکیشن فاب

شما با دانلود اپلیکیشن فاب می‌تونین به هزاران فیلم آموزشی دسترسی پیدا کنین. اپلیکیشن فاب از دو بخش فاب مهارتی و همکلاسی فاب (تحصیلی) تشکیل شده. توی بخش فاب مهارتی، فیلم‌های آموزشی زیادی هست که مهارت‌های شما رو افزایش میده.

مثلا آموزش طراحی، آموزش فرشینه بافی، آموزش سنتور، آموزش آشپزی، آموزش معرق کاری و … که شما با دیدن اون‌‎ها یک هنر و مهارت جدیدی رو یاد می‌گیرین و روی اون مسلط میشین و حتی می‌تونین ازش کسب درآمد کنین.

کلاس‌های خصوصی اپلیکیشن فاب

توی بخش همکلاسی فاب، شما دانش‌آموز هر پایه تحصیلی که باشین، می‌تونین به فیلم‌های آموزشی مربوط به همون پایه که برای تمام دروس شماست دسترسی پیدا کنین.

ویدئوهای آموزشی اپلیکیشن فاب، شبیه ساز یک کلاس خصوصی هستن برای شما، که خیلی راحت و با قیمتی کم، می‌تونین هم مهارت‌های زیادی یاد بگیرین و هم به دروس مدرسه خودتون مسلط بشین.

همین حالا بخون!  تاثیر شبکه‌های اجتماعی در عملکرد تحصیلی دانش‌آموزان

جمع‌بندی مقایسه کلاس خصوصی با کلاس گروهی

خیلی از شما زمانی که می‌خواین یادگیری یک مهارت یا دانش جدیدی رو شروع کنین یا برای تقویت پایه تحصیلی خودتون به کلاس‌های آموزشی خارج از مدرسه برین، شروع می‌کنین به مقایسه کلاس خصوصی با کلاس گروهی تا ببینین که کدوم یکی از این روش‌های آموزشی برای شما بهتره.

ما توی این مقاله براتون این دو تا سبک آموزشی رو مقایسه کردیم و مزایا و معایب هر کدوم از اون‌ها رو به شما گفتیم. در آخر این شمایین که تصمیم می‌گیرین کدوم یکی رو انتخاب کنین ولی ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که اپلیکیشن فاب رو روی تلفن همراه‌تون نصب و از فیلم‌های آموزشی اون، که توسط اساتید برتر کشور تدریس شده استفاده کنین و علم و توانایی خودتون رو افزایش بدین.

سوالات متداول
  • مزایای کلاس خصوصی چیه؟

    معمولا کلاس‌های خصوصی سطح آموزشی بالاتری داره و توی کلاس، تمرکز معلم فقط روی شماست و می‌تونه ایرادات شما رو سریع بفهمه و رفع کنه. سرعت این کلاس‌ها متناسب با سرعت یادگیری شما پیش میره و تایم کلاس هم دست خودتونه.

  • آموزش‌های خصوصی بهترن یا گروهی؟

    خود شما باید با توجه به شرایط‌‌‌‌‌تون تصمیم بگیرین که کدوم یکی از این کلاس‌ها رو انتخاب کنین. برای اینکه مزایا و معایب هر کدوم رو ببینین می‌تونین متن این مقاله رو بخونین.

  • مزایای کلاس گروهی چیه؟

    معمولا توی کلاس‌های گروهی، بین شما و بقیه شرکت‌کننده‌های کلاس یک رقابتی شکل می‌گیره که انگیزه شما رو برای درس خوندن بیشتر می‌کنه و هزینه این کلاس‌ها نسبت به کلاس‌های گروهی کمتره.

شمارش معکوس تا کنکور
ربات فاب
« تیر ماه »
روز
ساعت
دقیقه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *