بلاگ فاب

آموزش روان‌شناسی یازدهم

آموزش روان‌شناسی یازدهم

فهرست عناوین

دوره آموزشی روان‌شناسی یازدهم

ویدئوی زیر نمونه‌ای از تدریس روان‌شناسی یازدهمه که اپلیکیشن آموزشی فاب، اون رو ارائه داده. برای دسترسی به همه ویدئوهای آموزش این درس می‌تونین اپلیکیشن فاب رو دانلود و نصب کنین.

آموزش روان‌شناسی یازدهم رشته انسانی فقط یک تک کتابه که برای این پایه ارائه میشه. اما این درس جزو دروس تخصصی رشته انسانیه که یادگیری اون توی کنکور مهمه. برای یادگیری بهتر رشته روان‌شناسی می‌تونین اپلیکیشن فاب رو دانلود و نصب کنین.

ساختار کلی کتاب آموزش روان‌شناسی یازدهم

کتاب آموزش روان‌شناسی یازدهم از هشت درس تشکیل شده و در مجموع ۲۰۸ صفحه داره. درس‌های این کتاب عبارتند از:

  1. روان‌شناسی: تعریف و روش مورد مطالعه‌؛
  2. روان‌شناسی رشد؛
  3. احساس، توجه، ادراک؛
  4. حافظه و علل فراموشی؛
  5. تفکر (۱) حل مسئله؛
  6. تفکر (۲) تصمیم گیری؛
  7. انگیزه و نگرش؛
  8. روان‌شناسی سلامت.
همین حالا بخون!  آموزش ریاضی و آمار یازدهم انسانی

روان‌شناسی یازدهم در کنکور

توی کنکور سراسری رشته انسانی، از درس روان‌شناسی که تنها یک کتابه، ۲۰ تا سوال میاد. داوطلبان، ۱۵ دقیقه برای پاسخگویی به این سوالات فرصت دارن.

درس آموزش روان‌شناسی یازدهم برای زیرگروه‌های مختلف رشته انسانی، ضرایب متفاوتی داره. هر داوطلب باید بر اساس ضریب روان‌شناسی برای هر زیر گروه این درس رو مطالعه کنه. اما از اونجایی که درس روان‌شناسی فقط یک کتابه، خوب و دقیق خوندن اون، می‌تونه شانس موفقیت داوطلب رو توی کنکور بالا ببره.

توی کنکور ۱۴۰۰ فقط حدود ۱۵۰۰ داوطلب، درس روان‌شناسی رو بالای ۸۰ درصد زدن.

بودجه‌بندی روان‌شناسی یازدهم در کنکور

بودجه‌بندی روان‌شناسی یازدهم کنکور به شرح زیره:

  1. روان‌شناسی: تعریف و روش مورد مطالعه‌: ۱ سوال (۷ درصد سوالات)
  2. روان‌شناسی رشد: ۴ سوال (۲۶ درصد سوالات)
  3. احساس، توجه، ادراک: ۳ سوال (۲۰ درصد سوالات)
  4. حافظه و علل فراموشی: ۲ سوال (۱۳ درصد سوالات)
  5. تفکر (۱) حل مسئله: ۱ سوال (۷ درصد سوالات)
  6. تفکر (۲) تصمیم گیری: ۲ سوال (۱۳ درصد سوالات)
  7. انگیزه و نگرش: ۱ سوال (۷ درصد سوالات)
  8. روان‌شناسی سلامت: ۱ سوال (۷ درصد سوالات)

توی کنکور از درس روانشناسی یازدهم هیچگونه سوالات ترکیبی مطرح نمیشه.

ضریب درس روانشناسی در کنکور

بچه‌های انسانی این سال‌ها به خاطر تغییرات عظیمی که نحوه برگزاری کنکور سراسری داشته کمی ترس و دلهره برشون داشته.

اما اگه دانش‌آموزی از منابع درسی خوبی استفاده کنه و راه‌های کنترل استرس رو بلد باشه به راحتی می‌تونه از پس این آزمون بر بیاد.

یکی از موضوعاتی که دانش‌آموزان و متقاضیان کنکور سراسری رو دچار شک و شبهه کرده ضریب درس روانشناسی توی کنکوره.

از اونجایی که درس روانشناسی یک درس تخصصی برای بچه‌های انسانیه پس هیچوقت از کنکور حذف نمیشه.

درس روانشناسی توی کنکور ضریب ۲ رو به خودش اختصاص داده و برای هیچکدوم از زیرگروه‌های آزمایشی هم تغییر نمیکنه.

بخش‌های مختلف کتاب آموزش روان‌شناسی یازدهم

 

بخش‌های مختلف کتاب آموزش روان‌شناسی یازدهم

توی کتاب روان‌شناسی یازدهم فقط دو بخش با عنوان فعالیت و سوال قرار داره. بخش فعالیت، از دانش‌آموزان خواسته که فعالیت‌هایی مرتبط با محتوای درس انجام بدن و بخش سوال هم، هر بار یک سوال رو مطرح کرده که دانش‌آموزان باید اون رو جواب بدن.

پایان هر درس هم، بخش جمع‌بندی قرار داره. این بخش، از دانش‌آموزان خواسته تا خلاصه‌ای از هرچیزی که درس، به اون‌ها یاد داده رو با استفاده از چند کلمه مشخص، توی چند خط بنویسن.

قسمت‌های تست‌خیز روانشناسی یازدهم

همیشه به دانش‌آموزان توصیه میشه که تمام کتاب رو مطالعه کنن تا بتونن به نتیجه بهتری برسن.

البته توی دوران جمع‌بندی و زمان‌های نزدیک کنکور این کار بیشتر وقت بچه‌ها رو می‌گیره. پس اون‌ها باید به دنبال قسمت‌های تست خیز درس باشن.

توی درس روانشناسی یازدهم فصل دوم که مربوط به رواشناسی رشد میشه تست‌خیزترین فصل روانشناسی یازدهمه.

روش مطالعه روان‌شناسی یازدهم

اکثر قریب به اتفاق افراد فکر می‌کنن که دروس علوم انسانی رو فقط باید حفظ کرد. اما این فکر کاملا اشتباهه؛ چون که درس‌هایی توی این رشته وجود دارن، مثل روانشناسی و جامعه‌شناسی، که به هیچ‌ عنوان نمیشه اون‌ها رو حفظ کرد.

چرا؟ چون که پر از نکات مفهومیه که اگه به طور عمقی اون‌ها رو یاد نگیرین بعد از مدت زمان کوتاهی از ذهنتون می‌پره. بهترین روش برای مطالعه روانشناسی یازدهم خوندن اون به صورت مفهومیه. توی ادامه پنج مرحله از بهترین روش‌های مطالعه روانشناسی رو براتون معرفی می‌کنم:

  1. روخوانی: توی این مرحله درسی که قراره مطالعه کنین رو یک دور روزنامه‌وار مطالعه کنین.
  2. عمیق خوانی: توی مرحله بعد دوباره کتاب رو از اول شروع کنین و این دفعه با دقت بخونین.
  3. رو نویسی: این مرحله و مرحله قبلی همراه هم انجام میشن. هر قسمتی که توی بخش مطالعه عمیق به نظرتون مهم اومد رو یادداشت کنین یا زیر اون خط بکشین.
  4. بازخوانی: برای بازخوانی کافیه که اون قسمت‌های مهم رو که جدا کردین رو دوباره مرور کنین.
  5. تدریس: یا جلوی آینه برای خودتون یا دوستانتون درسی که مطالعه کردین رو تدریس کنین. مطالب زمانی توی ذهن‌ شما به طور کامل نقش می‌بنده که اون‌ها رو درس بدین.

یادگیری بهتر روان‌شناسی یازدهم با اپلیکیشن فاب

برای یادگیری بهتر کتاب آموزش روان‌شناسی یازدهم، با توجه به اینکه خود کتاب، سوالات کاملی برای هر درس ارائه نداده، استفاده از منبعی که دانش‌آموز رو با سوالات امتحانی و تستی کنکور آشنا کنه ضرورت داره. اپلیکیشن فاب، شما رو توی این زمینه راهنمایی میکنه.

همچنین طبق تحقیقاتی که توی سال‌های اخیر صورت گرفته، این نکته ثابت شده که درس دیدن تاثیر بیشتری از درس خوندن داره. یعنی دانش‌آموزان اگه بتونن به فیلم‌های آموزشی دسترسی داشته باشن خیلی توی هزینه و وقت خودشون صرفه‌جویی کردن.

چرا می‌گیم توی هزینه صرفه‌جویی شده؟

برای اینکه دسترسی به ویدیو‌های آموزشی فاب تنها با پرداخت ماهانه ۱۰ هزار تومان برای دانش‌آموزان امکان پذیر میشه. که با توجه به شرایط کنونی ۱۰ هزار تومان به هیچ‌وجه مبلغی محسوب نمیشه. اصلا پول خورد به حساب میاد دیگه.

در ضمن دیگه نیازی نیست که چندین جلد کتاب‌های کمک آموزشی بخرین. با داشتن یک دفتر و خودکار و اپلیکیشن فاب به بهترین منابع جامع آموزشی دسترسی دارین.

هنوز تموم نشده! شما برای شرکت توی کلاس‌های کنکور چقدر هزینه می‌کنین؟ یا برای کلاس‌های خصوصی؟ چه مقدار از زمان‌تون در طول روز صرف رفتن به سر کلاس‌ها میشه؟ با فاب یک راه میان‌بر در اختیارتون قرار می‌گیره که می‌تونین بدون صرف هزینه و اتلاف وقت به منابع آموزشی دسترسی داشته باشین.

همین حالا بخون!  آموزش جامعه‌شناسی یازدهم انسانی

سخن پایانی در مورد آموزش روان‌شناسی یازدهم

روان‌شناسی یکی از درس‌های مهم رشته انسانیه که گرفتن نمره بالا توی اون و همچنین به دست آوردن درصد و تراز بالا توی این درس و کنکور سراسری، اهمیت زیادی برای قبولی توی آزمون داره. مخصوصا برای داوطلبانی که می‌خوان توی رشته دانشگاهی روان‌شناسی ادامه تحصیل بدن، برنامه‌ریزی درسی یازدهم انسانی برای این درس اهمیت زیادی داره.

اپلیکیشن فاب دوره آموزشی این درس رو در قالب تدریس ویدئویی ارائه کرده و با هدف ایجاد فرصت آموزش برابر برای همه دانش‌آموزان، اقدام به ارائه خدمات آموزشی ارزون و با دسترسی آسون کرده. شما توی هر نقطه از ایران که باشین می‌تونین به دوره‌های آموزشی این اپلیکیشن دسترسی داشته باشین.

برای دسترسی به ویدئوهای فاب، کافیه برای هر درس ماهانه فقط 10 هزار تومان پرداخت کنین. برای دانلود و نصب اپلیکیشن فاب می‌تونین به صفحه اصلی فاب مراجعه کنین و یا شماره تلفن خودتون رو توی باکس شماره همین مقاله وارد کنین تا لینک دانلود رو برای شما ارسال کنیم.

همچنین بخوانید: آموزش جغرافیا یازدهم انسانی 

سوالات متداول
    1. آیا خوندن روانشناسی یازدهم توی کنکور اهمیت داره؟

    بله قطعا اهمیت داره. خوب خوندن این کتاب توی کنکور اهمیت داره و با توجه به ضریب اون توی زیر گروه‌های مختلف، باید بهش توجه کنین.

    1. از روانشناسی یازدهم چند سوال توی کنکور طرح میشه؟

    از کتاب روانشناسی یازدهم ۲۰ سوال توی کنکور طرح میشه.

    1. روش مطالعه روانشناسی یازدهم چجوریه؟

    کتاب آموزش روانشناسی یازدهم، ترکیبی از مطالبیه که باید حفظ بشه و مطالبی که باید فهمیده و درک بشه. بنابراین خوب خوندن و درک مطالب کتاب و حل نمونه سوال و تست زدن، بهترین روش است.

شمارش معکوس تا کنکور
ربات فاب
« تیر ماه »
روز
ساعت
دقیقه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *