بلاگ فاب

آموزش عربی عمومی دوازدهم

آموزش عربی عمومی دوازدهم

فهرست عناوین

ویدئوی زیر نمونه‌ای از تدریس و آموزش عربی عمومی دوازدهم است که می‌توانید با نصب اپلیکیشن فاب به تمام قسمت‌های آن دسترسی پیدا کنید. شما می‌توانید با کسب نمره و تراز خوب در این درس از رقبای خود پیشی بگیرید.

عربی عمومی دوازدهم یا عربی ۳، سومین و آخرین کتاب عربی عمومی در دوران تحصیل در مدرسه است. آموزش عربی دوازدهم فاب، تمام کتاب را به شیوه‌ای آسان به شما آموزش داده است. برای تهیه و استفاده از آن کافیست اپلیکیشن آموزشی فاب را دانلود و نصب کنید.

در مقاله پیش رو ساختار و محتوای کتاب آموزش عربی عمومی دوازدهم بررسی شده است. همچنین نکاتی برای یادگیری بهتر درس عربی برای موفقیت در امتحانات و ذکر شده است. برای آشنایی بیشتر با این کتاب تا آخر این مطلب با ما همراه باشید‌.

ساختار کلی کتاب عربی عمومی دوازدهم

کتاب عربی۳ آخرین کتاب عربی عمومی در دوران مدرسه است. این کتاب با عنوان کامل (عربی، زبان قرآن ۳)، کتابی مشترک میان رشته‌های ریاضی فیزیک و علوم تجربی است. کتاب عربی عمومی دوازدهم، فقط ۴ درس و در مجموع ۸۰ صفحه دارد‌. متن درس اول درباره دین و دینداری است.

درس دوم درباره ماجرای سفری به مکه مکرمه و مدینه منوره است‌. متن درس سوم از نویسنده مشهور جهان اسلام (عباس محمود العقاد) است. درس چهارم هم درباره شعری از شاعر نامدار (فرزدق) است.

فهرست محتوایی کتاب عربی عمومی دوازدهم

الدرس الاول: الدین و التدین
اعلموا: معانی الحروف المشبهة بالفعل و لا النافیةللجنس
الدرس الثاني: مكة المكرمة و المدينة المنورة
اعلموا: الحال
الدرس الثالث: الكتب طعام الفكر
اعلموا: الاستثناء
الدرس الرابع: الفرزدق
اعلموا: المفعول المطلق

چند نکته درباره آموزش عربی عمومی دوازدهم

چند نکته درباره عربی عمومی دوازدهم

  • در کتاب توصیه شده که معلم برای تدریس درست این کتاب شایسته است که عربی پایه هفتم تا یازدهم را تدریس یا مطالعه کرده باشد. همچنین معلم باید قبل از شروع به تدریس، کتاب معلم را با دقت بخواند.
  • با پایان کتاب عربی دوازدهم و با احتساب جمع‌های مکسر، دانش‌آموز حدود ۲۰۰۰ کلمه پرکاربرد عربی در قران و احادیث را آموزش دیده است.
  • کتاب عربی دوازدهم هم مانند کتاب‌های قبلی عربی، متن محور است. صرف و نحو عربی به صورت محدود در این کتاب آموزش داده شده است.
  • تعریب، تکشیل و اعراب گذاری از اهداف این کتاب درسی نیست. تمام کتاب اعراب گذاری شده است.
  • برای کتاب عربی پایه دوازدهم کتاب گویا هم تهیه شده است. با استفاده از کتاب گویا دانش‌آموز تلفظ صحیح کلمات عربی را یاد می‌گیرد.
  • ترجمه متن درس و عبارات و نیز حل تمرین‌های کتاب را میتوان به صورت گروهی در کلاس انجام داد‌.

دانش‌آموز پایه دوازدهم چقدر باید عربی بداند؟

درس عربی از پایه هفتم در برنامه درسی دانش‌آموزان گنجانده شده است. بنابراین کتاب عربی عمومی دوازدهم ششمین کتاب عربی است که دانش‌آموز در طول دوران تحصیل خود با آن مواجه می‌شود‌‌. دانش‌آموز پایه دوازدهم بر اساس پنج کتاب عربی که در سال‌های قبل خوانده است، تا حدودی به فهم متن مسلط شده و می‌تواند در ترجمه متون قرآنی ساده و نیز عبارت‌های عربی متون فارسی بهتر عمل کند.

همچنین مهارت شناخت انواع فعل ماضی، مضاع و امر و … نیز به او آموخته شده است. طبیعی است که دانش‌آموز معنای برخی از واژگان درس را نداند‌. در این صورت اگر معنی واژه را در کتاب پیدا نکرد، می‌تواند از فرهنگ لغت کمک بگیرد.

شیوه مطالعه درس عربی عمومی دوازدهم

شیوه مطالعه درس آموزش عربی عمومی دوازدهم

درس عربی ترکیبی از ترجمه و قواعد عربی است‌. اما به دانش‌آموزان پایه دوازدهم رشته‌های ریاضی فیزیک و علوم تجربی، قواعد عربی به صورت محدود آموزش داده می‌شود و تمرکز بر روی متن و ترجمه اولویت دارد‌. بهترین روش برای مطالعه درس عربی این است که کتاب یا جزوه آموزشی خود را به خوبی مورد بررسی قرار دهید و آن را مدام مرور کنید.

بعد از آنکه مطمئن شدید متن درس را یاد گرفته‌اید به سراغ حل تمرین بروید. خلاصه نویسی در درس عربی می‌تواند بسیار کمک کننده باشد. می‌توانید لغاتی را که به نطرتان سخت تر است و ممکن است فراموش کنید، در یک دفترچه یاد داشت کنید.

همچنین خلاصه‌ای از قواعد کتاب را برای خود یادداشت کنید تا در ایام نزدیک به امتحانات امتحان بتوانید یک مرور کلی روی آنها داشته باشید‌. با دانلود و نصب اپلیکیشن فاب، می‌توانید دوره آموزش عربی عمومی دوازدهم را تهیه کنید.

همین حالا بخون!  آموزش عربی دوازدهم انسانی

یادگیری آسان عربی عمومی دوازدهم

بر اساس آنچه که در بالا گفته شد، یادگیری درس عربی بر خلاف تصور بسیاری از دانش آموزان کار خیلی سختی نیست. با یادگیری متن درس و حل تمرینات کتاب، می‌توانید نمره خوبی از این درس بگیرید. با حذف دروس عمومی از کنکور، دیگر لازم‌ نیست دروس عمومی‌ مثل عربی را به شیوه کنکور و با حل تست یاد بگیرید.

اما برای اخذ نمره خوب در امتحانات نهایی که تاثیر مستقیمی روی نتیجه کنکور شما دارد، باید این دروس عمومی را هم جدی بگیرید. درس عمومی عربی هم درست مثل سایر دروس عمومی از جمله: دین و زندگی، زبان انگلیسی و ادبیات فارسی دوازدهم (عمومی) در هر سه مقطع مشترک است. بنابراین باید عملکرد خوبی در برنامه‌ریزی درسی برای این درس داشته باشید.

فاب برای دانش‌آموزان رشته انسانی، راهکارهای خوبی برای برنامه‌ریزی درسی در پایه دوازدهم معرفی کرده که شما دانش‌آموزان می‌تونین از این راهکارها برای موفقیت در مسیری که در پیش گرفتین استفاده کنین.

همچنین اگه دانش‌آموز رشته تجربی هستین، نگران نباشین! فاب شما رو فراموش نکرده. دانش‌آموزان رشته تجربی هم می‌تونن برای یادگیری برنامه‌‌ریزی درسی دوازدهم رشته تجربی که مختص به خودشون باشه، به مقاله مربوط به این موضوع مراجعه کنن.

همینطور شما می‌تونین برای مشاهده برنامه‌ریزی درسی دوازدهم ریاضی مقاله مربوط رو مطالعه کنین. اگه هر سوالی هم در این مورد داشتین می‌تونین توی بخش نظرات فاب از ما بپرسین. ممنون که تا آخر این مقاله همراه ما بودین. به امید روزهای درخشان شما. 🎯📚🙏🏻

سوالات متداول
  • عربی دوازدهم میان کدام رشته‌ها مشترک است؟

    عربی دوازدهم میان رشته‌های ریاضی فیزیک و علوم تجربی مشترک است.

  • عربی ۳ را چگونه می‌توان یاد گرفت؟

    یادگیری این درس آسان است. بهتر است بیشتر روی ترجمه لغات و متن درس تمرکز کنید. راهنمایی کامل در متن مقاله آمده است.

  • با حذف دروس عمومی از کنکور، یادگیری عربی باز هم حائز اهمیت است؟

    بله‌. عربی جزو امتحانات نهایی شما در پایه دوازدهم است و معدل شما تاثیر مستقیمی روی نتیجه کنکورتان دارد.

شمارش معکوس تا کنکور
ربات فاب
« تیر ماه »
روز
ساعت
دقیقه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *