بلاگ فاب

آموزش کامل نشانه‌های فارسی اول دبستان

آموزش کامل نشانه‌های فارسی اول دبستان

فهرست عناوین

آموزش نشانه‌های فارسی کلاس اول

بخش نشانه‌های فارسی اول دبستان یکی از قسمت‌های مهم کتاب فارسی سال اول است؛ به عبارتی کتاب فارسی از سه بخش تقسیم شده است که به ترتیب عبارتند از نگاره‌ها، نشانه‌های یک و نشانه‌های دو. دانش‌آموزان با مطالعه این کتاب مهارت خواندن و نوشتن را به صورت پایه‌ای یاد می‌گیرند.

ما در این مقاله به بررسی روش‌های آموزش مبحث نشانه‌های فارسی اول دبستان می‌پردازیم که در آموزش فارسی اول دبستان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

نشانه‌های فارسی اول دبستان

دانش‌آموزان در کتاب فارسی، ابتدا با بخش نگاره‌ها آشنا می‌شوند. در این قسمت مهارت‌های دیداری و شنیداری را آموزش می‌بینند و سپس در بخش نشانه‌های فارسی با حروف الفبا به صورت کامل آشنا می‌شوند.

نشانه‌های فارسی در دو قسمت تدریس می‌شود که در برنامه‌ریزی درسی اول دبستان نقش مهمی دارد. در بخش دوم و سوم کتاب فارسی دانش‌آموزان این توانایی را پیدا می‌کنند که حروف را در کلمات به درستی تشخیص دهند و با تکرار و تمرین بتوانند تسلط خود را در یادگیری افزایش دهند.

چگونه به فرزندمان فارسی اول را آموزش دهیم؟

سال اول دبستان یکی از مهم‌ترین پایه‌های تحصیلی در دوران مدرسه است؛ که بدون شک یادگیری مباحث این پایه به پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان در سال‌های بالا‌تر کمک می‌کند. دانش‌آموزان کلاس اول در اکثر مواقع تمرکز کافی در کلاس درس ندارند و همین موضوع باعث می‌شود که برای درک بهتر مطالب نیازمند تکرار و تمرین بیشتری باشند.

بدون شک درس فارسی و بخش نشانه‌ها یکی از مهم‌ترین چالش‌های پیش‌رو اولیا و دانش‌آموزان است. اکثر پدر و مادر‌هایی که مایل هستند در فضای منزل به دانش‌آموز خود کمک‌‌ کنند به دنبال یادگیری روش‌های جدید آموزش این مبحث هستند.

همین حالا بخون!  سوالات امتحانی علوم اول دبستان

نکات مهم آموزش کتاب فارسی اول

نکات مهم آموزش کتاب فارسی اول

  • آموزش نشانه‌ها با شعر و داستان؛
  • پیدا کردن نشانه‌ها در تابلو‌ها و صفحات کتاب؛
  • درست کردن کاردستی؛
  • پیدا کردن نشانه‌ها به روش بازی؛
  • کشیدن نقاشی برای هر نشانه.
آشنایی با نشانه‌های کتاب فارسی

در بخش نشانه‌های فارسی اول دبستان، دانش‌آموزان با انواع حروف و مصوت‌ها به صورت دقیق آشنا می‌شوند. به طور کلی حروف و مصوت‌ها به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند.

  • حروف یک شکلی : د- ذ-  ر-  ز-  ژ-  ط- ظ- و
  • حروف دو شکلی : ب-پ- ت- ث- ج- چ-ح- خ- س-ش
  • حروف چهار شکلی: ع-غ
  • مصوت‌های کوتاه:اَ اِ  اُ
  • مصوت‌های بلند: آ او  ای
  • مصوت‌های دوشکلی: اَ اُ آ او
  • مصوت‌های چهار شکلی: ای اِ

دانش‌آموزان با تکرار و تمرین، می‌توانند با تمام حروف الفبا به صورت دقیق آشنا شوند.

همین حالا بخون!  آموزش جدول ماتریس اول دبستان

برنامه فاب چه کمکی به دانش‌آموزان کلاس اول می‌کند؟

با توجه به نیاز دانش‌آموزان به تکرار مطالب، استفاده از اپلیکیشن فاب این فرصت را برای دانش‌آموزان فراهم می‌کند که به راحتی بتوانند از تدریس بهترین معلمان کشور استفاده کنند. معلمان فاب با استفاده از شیوه‌ها و روش‌های جدید به آموزش مطالب کتاب می‌پردازند.

از طرفی هزینه استفاده از این کلاس‌ها برای همه‌ دانش‌آموزان بسیار مقرون به صرفه است؛ به همین دلیل به اولیا توصیه می‌کنیم برای پیشرفت درسی دانش‌آموز‌ خود اپلیکیشن فاب را دانلود و سپس نصب کنند.

جمع‌بندی آموزش نشانه‌های فارسی

یکی از قسمت‌های مهم کتاب فارسی، بخش نشانه‌های فارسی اول دبستان است. دانش‌آموزان با استفاده از این بخش می‌توانند مهارت‌های خواندن و نوشتن را به صورت دقیق یاد بگیرند.

بهتر است که معلمان برای آموزش نشانه‌ها از روش‌ها و اصول کاملا جذاب استفاده کنند مانند آموزش با شعر و داستان، آموزش با کاردستی و آموزش به روش ترسیم نقاشی. برای بهره‌مندی از دسترسی معلمان فاب کافی است اپلیکیشن فاب را دانلود و سپس نصب کنید.

سوالات متداول
  • فارسی اول دبستان از چند بخش تشکیل شده است؟

    فارسی اول دبستان از سه بخش تشکیل شده است که بخش اول مربوط به نگاره‌ها و بخش دوم و سوم مربوط به نشانه‌های فارسی است.

  • بهترین روش آموزش نشانه‌های فارسی اول دبستان چگونه است؟

    برای آموزش درس فارسی بهتر است که از شعر و داستان، کاردستی و نقاشی استفاده کنیم؛ زیرا این کار جذابیت‌های بیشتری برای دانش‌آموزان دارد.

شمارش معکوس تا کنکور
ربات فاب
« تیر ماه »
روز
ساعت
دقیقه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *