بلاگ فاب

روش صحیح برنامه‌ریزی درسی در تابستان

روش صحیح برنامه‌ریزی در تابستان

فهرست عناوین

یادگیری روش صحیح برنامه‌ریزی درسی در تابستان و مطالعه مفید در این فرصت، مانند آن است که در پیست دو و میدانی، زمان برای رقبا ایستاده باشد. اما شما با نیرویی خارق‌العاده در حال دویدن و جلو رفتن باشید! فرصت تابستان محدود است.

اما بسیاری از افراد در تابستان تنها به استراحت و تفریح می‌پردازند، بنابراین شما می‌توانید در کنار برنامه‌های تفریحی، یک برنامه‌ریزی عالی برای درس‌خواندن نیز داشته باشید تا هدف برایتان نزدیک و ملموس شود. حالا چگونه در تابستان درس بخوانیم؟ برای تحلیل پاسخ این سوال تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

روش برنامه‌ریزی درسی در تابستان

از آن‌جایی که تابستان به عنوان زمان استراحت و تفریح دانش آموزان جا افتاده است، ممکن است افراد در این زمان تمرکز کافی برای مطالعه نداشته باشند. همچنین عواملی چون گرمای هوا فرد را بی‌حوصله می‌کند. با توجه به موارد فوق، اگر قصد مطالعه در تابستان را دارید، باید برنامه شما به گونه‌ای تنظیم شود که توانایی اجرای آن را داشته باشید. برای بررسی روش صحیح برنامه‌ریزی درسی تابستان در ادامه مقاله همراه ما باشید.

هدف‌گذاری صحیح

قبل از هرچیز باید این نکته را یادآور شویم که تعیین و پیگیری هدف بسیار بر برنامه شما موثر خواهد بود. برای چه می‌خواهید در تابستان درس بخوانید؟ هدف شما از مطالعه پیوسته و صحیح چیست؟ کاری که باید انجام دهید این است؛ هدف را از یاد نبرده و دائما آن را بنویسید، بخوانید و با خود تکرار کنید تا انگیزه لازم برای اجرای برنامه‌هایتان را داشته باشید.

مطالعه کم اما پیوسته

این‌که بخواهید تمام تابستان خود را صرف مطالعه کنید چندان هم خوب به نظر نمی‌رسد. هر انسانی به خواب کافی، استراحت و تفریح در کنار کار و درس نیاز دارد، لذا برنامه خود را طوری تنظیم کنید که هم به درس‌خواندن برسید و هم به سایر موارد گفته شده. یعنی تابستان هم درس بخوانید و هم خوش بگذرانید.

مطالعه کم اما پیوسته روش صحیح برنامه‌ریزی درسی در تابستان

قطعا روزی 3 ساعت مطالعه در تابستان اما با انرژی و انگیزه کافی (بسته به هدف متغیر است)، بهتر از این است که یک یا دو هفته را به صورت فشرده مطالعه کرده و خستگی و از بین رفتن انگیزه عایدتان شود.

اگر احساس می‌کنید که نیاز است در تابستان هم ساعت مطالعه بالایی داشته باشید، این کار را کم کم به انجام برسانید. مثلا می‌توانید با روزی 2 یا 3 ساعت مطالعه آغاز کرده و در ادامه آن را به 5 ساعت، 6 ساعت و… برسانید.

اولویت‌بندی در برنامه‌ریزی

همانطور که ذکر شد، تابستان فرصتی محدود اما موثر است. ممکن است شما نتوانید در این زمان به مطالعه تمام دروس عقب افتاده، پیش‌خوانی دروس آینده، تست‌زنی همه مباحث و… بپردازید. لذا لازم است به اولویت‌ها توجه داشته باشید. برنامه خود را بر اساس اولویت‌بندی در نظر گرفته شده پیش ببرید و به اجرای درست آن پایبند باشید.

آغاز از دروس دشوار

پیشنهاد ما به شما این است که حین برنامه‌ریزی روزانه، مطالعه و پرداختن به دروس دشوار را برای ابتدای روز در نظر بگیرید. اگر بتوانید برنامه در نظر گرفته شده برای مطالعه دروس سخت را در ابتدای روز به انجام برسانید، انگیزه و انرژی لازم برای مطالعه در ادامه روز را خواهید داشت. پس تکنیک برنامه‌ریزی درسی در تابستان را جدی بگیرید.

همین حالا بخون!  5 راهکار افزایش سرعت مطالعه برای کنکور و امتحانات

شرکت در آزمون

شرکت در آزمون

برای اینکه در تابستان روش برنامه‌ریزی بهتری داشته و بتوانید وضعیت خود را ارزیابی نمایید، پیشنهاد می‌کنیم که در آزمون‌های مربوطه حضور به عمل آورید. شرکت در آزمون و در ادامه تحلیل کارنامه که یک روش صحیح برنامه‌ریزی درسی در تابستان است، می‌تواند برای برنامه‌ریزی بهتر به شما کمک کند.

توجه داشته باشید که پس از تحلیل، لازم است نقاط قوت خود را حفظ نموده و نقاط ضعفتان را بهبود بخشید.

برنامه خودتان را تنظیم کنید

برخی دانش‌آموزان برای تنظیم برنامه‌ریزی درسی تابستان خود با دوستان، آشنایان و… مشورت نموده یا از برنامه بقیه استفاده می‌کنند! توجه داشته باشید که برنامه مورد بحث حتی اگر متعلق به رتبه برترها هم باشد، موفقیت شما را تضمین نمی‌کند. برنامه‌ریزی درسی باید شخصی‌سازی شده باشد و با توجه به وضعیت و شرایط شما تنظیم گردد.

آموزش دیدن برای برنامه‌ریزی درسی در تابستان

تابستان فرصت خوبی برای آموزش دیدن و یادگیری مباحثی است که آن‌‌ها را به خوبی یاد نگرفته‌اید. توجه داشته باشید که اگر تابستان شما به مرور اختصاص دارد، بهتر است آموزش دیدن را فراموش کنید، در غیر این صورت می‌توانید روش‌های نوین آموزشی را امتحان کنید.

برای تجربه یک یادگیری عمیق، می‌توانید دوره‌های آموزشی دروس مختلف فاب را با هزینه بسیار مناسب تهیه نمایید؛ برای این منظور، اپلیکیشن فاب را نصب کنید.

جمع‌بندی درباره روش صحیح برنامه‌ریزی درسی در تابستان

در مقاله حاضر، درباره روش صحیح برنامه‌ریزی درسی در تابستان صحبت کردیم و جزئیات مربوط به آن را با هم مرور کردیم. فرصت تابستان برای افراد هدفمند بسیار باارزش و مفید خواهد بود، لذا در کنار استراحت و تفریح، از این فرصت برای رسیدن به هدف تحصیلی استفاده نمایید.

سوالات متداول
  • روش صحیح برنامه‌ریزی درسی در تابستان چیست؟

    در این مقاله به طور مفصل راجع به روش صحیح برنامه‌ریزی درسی در تابستان صحبت کرده‌ایم؛ برای مطالعه در این باره، به مطلب حاضر مراجعه نمایید.

  • آیا می‌توانم در تابستان علاوه بر مطالعه، به تفریح نیز بپردازم؟

    بله، مطالعه صرف از انگیزه شما برای تلاش در این راستا می‌کاهد؛ حتما در برنامه خود، استراحت و تفریح را نیز در نظر بگیرید.

  • آیا شرکت در آزمون برای تابستان توصیه می‌شود؟

    بله، با شرکت در آزمون می‌توانید وضعیت خود در تابستان را هم بررسی نموده و با تحلیل آزمون، نقاط ضعف خود را تقویت نمایید.

  • آموزش دیدن مباحث درسی دشوار در تابستان توصیه می‌شود؟

    بله، تابستان فرصت خوبی برای آموزش دیدن است اما اگر در دوران مرور یا جمع‌بندی هستید، بهتر است از یادگیری صرف نظر نمایید.

شمارش معکوس تا کنکور
ربات فاب
« تیر ماه »
روز
ساعت
دقیقه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *