بلاگ فاب

چطور آنلاین درس بخونیم؟

چطور آنلاین درس بخونیم؟

فهرست عناوین

آموزش تکنیک‌های آنلاین درس خوندن

در صورت ثبت نام و شرکت توی دوره‌های آموزشی آنلاین، آماده کردن محیطی مناسب برای درس خوندن اهمیت زیادی داره. برای درس خوندن آنلاین در اختیار داشتن اینترنت پرسرعت لازم و ضروریه.

فضا و محیط آرامی رو برای مشاهده ویدئوهای آموزشی آماده و فراهم کنین، یک محیط مناسب تمرکز رو برای درس خوندن بالا میبره. اگه توی خانه تمرکز لازم رو برای درس خوندن ندارین، رفتن به یک کافی نت یا کتابخانه ساکت به شما پیشنهاد میشه. برای این که چطور آنلاین درس بخونیم راهکارهای مختلفی وجود داره.

ما قصد داریم توی این مقاله از فاب در مورد آنلاین درس خوندن با شما صحبت کنیم. پس تا آخر این مطلب همراه ما باشین.

برنامه‌ریزی برای آنلاین درس خوندن

دوره‌های آنلاین این امکان رو برای شما فراهم می‌کنه تا با آزادی عمل بیشتری توی کلاس‌ها حضور داشته باشین. بر این اساس داشتن یک برنامه‌ریزی دقیق و منظم اهمیت زیادی داره. به صورت روزانه برای درس خوندن و مشاهده ویدئوهای آموزشی و درسی یک برنامه ریزی مناسب مشخص کنین.

برنامه‌ریزی برای درس خوندن آنلاین

یک برنامه‌ریزی درسی اصولی و کاربردی تعیین کنین که برای شما قابل اجرا باشه. گاهی پایبندی به برنامه‌های درسی در دوره‌های آنلاین کار مشکلیه، ولی برای نتیجه گرفتن از این دوره‌های آنلاین باید برنامه‌ریزی منظمی داشت و تمام کارها رو در زمان مشخص انجام داد. برنامه‌ریزی درسی باید با توجه به توانایی‌های شما برای درس خوندن در نظر گرفته بشه تا کاربردی و قابل اجرا باشه.

محیط مناسب برای آموزش آنلاین

برای حضور در دوره‌های آموزشی آنلاین باید محیطی مناسب برای درس خوندن آماده بشه. یک فضای آرام با دسترسی کامل به اینترنت پرسرعت فراهم کنین. برای آموزش آنلاین باید یک محیط مناسب انتخاب بشه تا بتونین به راحتی و با تمرکز بالا ویدئوهای آموزشی رو ببینین. در صورت نبودن تمرکز کافی توی خانه می‌تونین از فضاهای دیگه مثل کافی نت یا کتابخانه استفاده کنین.

مقابله با مشکلات موجود در آموزش آنلاین

برای یادداشت برداری در زمان مشاهده ویدئوهای آموزشی از خودکار و دفتر استفاده کنین زیرا ممکنه یادداشت برداری در کامپیوتر مانع از تمرکز شما برای آموزش آنلاین بشه. همراه داشتن پرینت فهرست برنامه درسی کار رو برای یادگیری و فهم مباحث دروس راحت‌تر میکنه.

هنگام مشاهده ویدئوهای آموزشی و تدریس اساتید نکته‌برداری و یادداشت‌ برداری کنین زیرا نوشتن مطالب مهم به صورت دستی با قلم و خودکار کمک زیادی توی یادگیری مفاهیم درسی می‌کنه. همچنین بالای یادداشت‌ها موضوعات و عناوین رو با تاریخ مشخص کنین تا زمان درس‌ خوندن بتونین مطالب رو به راحتی پیدا کنین.

تمام مطالب گفته شده توسط استاد رو نیازی نیست به صورت کامل یادداشت برداری کنین. فقط مطالب کلیدی که برای بهتر یادگرفتن دروس به شما کمک می‌کنه رو یادداشت کنین. موارد پیچیده و دشوار درسی که ممکنه فراموش بشن رو حتما در مطالب مهم یادداشت‌ برداری کنین.

این کار برای یادگیری و حفظ شدن مطالب درسی خیلی کاربردیه. با نوشتن لغات جدید، تاریخ‌ها، اسامی شخصیت‌های مهم و اطلاعات دیگه می‌تونین این مطالب رو بهتر و راحت تر یاد بگیرین.

یادگیری تکنیک‌های آنلاین درس خوندن

یکی از مهم‌ترین تکنیک‌های آنلاین درس خوندن توجه به موارد حواس پرت کن و حذف اون‌ها از اطرافه. سرزدن به شبکه‌های اجتماعی و وارد شدن به سایت‌های مختلف هنگام آموزش آنلاین باعث از بین رفتن تمرکز لازم برای یادگیری مطالب درسی میشه. اگه در این موارد نمی‌تونین خودتون رو کنترل کنین، استفاده از اپ‌های محدود کننده دسترسی پیشنهاد خوب و مناسبیه.

برای هر دوره‌های آموزشی آنلاین هدف مشخصی در نظر بگیرین. این کار باعث میشه تا دوره‌های آموزشی یک مسیر مشخص رو طی کنه و با رسیدن به هدف‌های کوچک به هدف‌های بزرگتر خودتون نزدیک تر بشین. یکی از راه‌های موثر و مفید برای یادگیری بهتر مطالب درسی آنلاین آزمون‌گیریه. برای این کار می‌تونین از فلش کارت‌های مختلف استفاده کنین.

در حین آموزش‌های آنلاین دروس مختلف برای خودتان استراحت و وقت آزاد در نظر بگیرین. مطالعه درس‌ها و مشاهده ویدئوهای آموزشی برای مدت طولانی شما رو خسته می‌کنه. بنابراین در بین آموزش و مطالعه مطالب برای خودتون تایم استراحت مشخص کنین. مثلا برای هر یک ساعت درس خوندن چند دقیقه به کارهای دیگه بپردازین.

حضور فعال در کلاس های آنلاین

در کلاس‌های آنلاین برای بحث‌های کلاسی و فعالیت‌های درسی مشارکت داشته باشین. حضور فعال در کلاس، یادگیری مفاهیم و مباحث درسی رو بیشتر می‌کنه. با مشارکت در بحث‌های کلاسی، بهتر از کارها و منابع آموزشی جلسات آینده اطلاع پیدا می‌کنین. همچنین با همکلاسی‌های خود بیشتر آشنا شده و شبکه روابط اجتماعی شما گسترده‌تر میشه.

در کلاس‌های آنلاین فعال باشین

نداشتن حضور فعال در کلاس‌های آنلاین باعث میشه دانش‌آموز درگیر فرایند یادگیری مفاهیم درس نباشه. در این صورت مطالب ارائه شده توی کلاس رو به خوبی درک نمی کنه بنابراین در حال حاضر روش‌های موثری برای افزایش علاقه‌مندی و مشارکت دانش‌آموزان سرکلاس به وجود اومده.

جمع‌بندی چطور آنلاین درس بخونیم

خیلی از افراد تجربه‌ای در مورد حضور توی کلاس‌های آنلاین و درس خوندن به صورت مجازی رو ندارن. امروزه با کمک تکنولوژی‌های مختلف مثل کامپیوتر، موبایل و غیره امکان تحصیل از راه دور برای دانش‌آموزان فراهم شده. البته درس خوندن آنلاین سختی‌ها و مشکلات مخصوص به خودش رو داره.

برای درس خوندن آنلاین باید یک برنامه ریزی دقیق و منظم برای خودتون تعیین کنین. برای کلاس‌های آنلاین و کلاس‌های حضوری درست مثل هم وقت و انرژی بذارین تا بیشترین و بهترین نتیجه گیری رو از اون داشته باشین. بنابراین در تمام جلسات و دوره‌های آموزشی اون شرکت کنین و حضور فعال و موثری رو توی این کلاس‌ها از خودتون نشان بدین.

همچنین اگه دوست دارین در مورد مقایسه کلاس زبان آنلاین و حضوری هم اطلاعاتی به دست بیارین می‌تونین مقاله مربوط به اون رو در مجله آموزشی فاب مطالعه کنین.

سوالات متداول
  • برای آنلاین درس خوندن چطور باید برنامه ریزی کرد؟

    برای درس خوندن به صورت آنلاین داشتن یک برنامه‌ریزی دقیق و منظم اهمیت زیادی داره. به صورت روزانه برای درس خوندن و مشاهده ویدئوهای آموزشی و درسی یک برنامه ریزی اصولی رو در نظر بگیرین.

  • برای آموزش آنلاین چه محیطی مناسب تر است؟

    برای آموزش آنلاین یک محیط آرام با دسترسی کامل به اینترنت پرسرعت فراهم کنین تا با تمرکز بالا به مشاهده ویدئوهای آموزشی بپردازین. در صورت نبودن تمرکز کافی توی خانه می‌تونین از فضاهای دیگه مثل کافی نت یا کتابخانه استفاده کنین.

  • تکنیک های موثر برای یادگیری درس خوندن آنلاین چه مواردی هستن؟

    یکی از تکنیک‌های آنلاین درس خوندن دور کردن موارد حواس پرت کن از اطراف است. برای دوره‌های آموزشی آنلاین هدف مشخصی رو در نظر بگیرین. همچنین در میان درس خوندن و مشاهده دروس مختلف به صورت آنلاین برای خودتان استراحت و وقت آزاد در نظر بگیرین.

شمارش معکوس تا کنکور
ربات فاب
« تیر ماه »
روز
ساعت
دقیقه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *