بلاگ فاب

برنامه‌ریزی درسی برای کنکور هنر

برنامه‌ریزی درسی برای کنکور هنر

فهرست عناوین

آموزش برنامه‌ریزی درسی برای کنکور هنر

کنکور هنر همونطور که از اسمش معلومه برای زیر شاخه‌های هنره. دانش‌آموزایی که می‌خوان توی دانشگاه هنر بخونن می‌تونن با کنکور هنر وارد دانشگاه‌های هنر بشن. البته دانش‌آموز‌ان فنی حرفه‌ای زیر شاخه هنر هم می‌تونن توی این کنکور شرکت کنن. پس برنامه‌ریزی درسی برای کنکور هنر خیلی مهمه.

این کنکور برای افرادیه که می‌خوان برای کارشناسی پیوسته در زیر شاخه‌های هنر وارد رشته‌های هنری بشن. همونطور که می‌دونین دروس عمومی از تمامی کنکور‌های نظری و هنر حذف شده و شما می‌تونین وقت بیشتری برای خوندن درس‌های تخصصی هنر بذارین. البته همین درس‌های تخصصی هم کم نیستن و منابع خیلی زیادی دارن.

شما برای این که به نتیجه دلخواه‌تون برای قبولی دانشگاه برسین باید با یک برنامه‌ریزی دقیق شروع کنین و برای خودتون هدف‌گذاری کنین. البته ناگفته نمونه که برنامه‌ریزی‌تون باید بر اساس اون رشته‌ای که می‌خواین برای دانشگاه انتخاب کنین باشه.

این کنکور به دلیل سوالات تخصصی در بخش مختلف هنر، همه زیر شاخه‌های هنر رو توی خودش جمع کرده. برای یک برنامه‌ریزی خیلی خوب تا انتهای مقاله برنامه‌ریزی درسی برای کنکور هنر، همراه ما باشین.

پادکست برنامه‌ریزی درسی برای کنکور هنر

اگه شما هم طرفدار دو آتیشه پادکست‌های آموزشی هستین و فرصت خوندن این مقاله رو هم ندارین، بهتون پیشنهاد می‌کنیم که پادکست برنامه‌ریزی درسی برای کنکور هنر رو گوش کنین و همراه رادیو پادکست فاب باشین🎧🎙📚

نکته‌هایی مهم در برنامه‌ریزی درسی برای کنکور هنر

  • اگه می‌خواین توی دانشگاه، زیر شاخه‌های هنر تجسمی رو بخونین باید برای بخش درک عمومی هنر و خلاقیت تصویری، وقت بیشتری بذارین.
  • اگه می‌خواین توی دانشگاه، زیر شاخه‌های موسیقی رو بخونین باید برای درک عمومی هنر و خلاقیت موسیقی وقت بیشتری بذارین.
  • اگه می‌خواین توی دانشگاه، زیر شاخه‌های هنر‌های نمایشی رو انتخاب کنین بهتره بخش درک عمومی هنر، خلاقیت تصویری و خلاقیت نمایشی رو خیلی خوب بخونین.
  • بخش‌های خواص مواد، ترسیم فنی بخش‌هایی است که حجمش نسبت به بقیه کمتره و برای همه‌ی زیرشاخه‌های هنر، خوندنش ضروریه. پس سعی کنین اصلا حذفش نکنین.

نکات مهم برنامه‌ریزی درسی ویژه کنکور هنر

برنامه‌ریزی کنکور هنر بخش درک عمومی هنر

این درس یکی از مهم‌ترین بخش‌های کنکور هنره که همه زیرشاخه‌های این رشته باید وقت زیادی براش بذارن و اولین قسمت کنکور هنره. می‌تونیم بگیم حجم منابع این بخش از بقیه قسمت‌ها بیشتره و شما اگه می‌خواین رتبه خوبی بگیرین باید برای خوندن این کتاب یک برنامه‌ریزی دقیق داشته باشین.

روش‌های زیادی برای خوندن و یادگرفتن این بخش هست که ما توی مقاله منابع کنکور هنر بیشتر براتون صحبت کردیم. برای قبولی توی کنکور هنر شما باید زمان زیادی براش بذارین. چون حجم درس‌ها زیاده، جزئیات خیلی زیادی داره و منابع بسیار گسترده‌ای هم داره. اگه شما الان توی مقطع دهم یا یازدهم هستین که کارتون خیلی راحت‌تره ولی اگه مقطع دوازدهم هستین بهتره یک فکر اساسی کنین.

ما توی پلتفرم فاب سعی می‌کنیم از بخش‌های مختلف براتون ویدئو ضبط کنیم تا کار برای شما راحت‌تر بشه.

همین حالا بخون!  راهکار‌های کنترل استرس در جلسه کنکور

برنامه‌ریزی تحصیلی کنکور هنر برای خلاقیت تصویری

خلاقیت تصویری هم بعد از درک عمومی هنر یکی از مهم‌ترین بخش‌های کنکور هنره. بچه‌هایی که می‌خوان هنرهای تجسمی بخونن، اهمیت بیشتری به این بخش میدن. ولی درسیه که زیر شاخه هنرهای نمایشی هم باید اهمیت زیادی بهش بدن.

البته این حرف دلیل بر این نمیشه که زیر گروه موسیقی اصلا توجهی بهش نداشته باشه؛ این جمله به معنای اینه که بچه‌های این زیرشاخه بهتره وقت بیشتری براش بذارن. برای خوندن و یاد گرفتن این بخش هم توی مقاله‌های دیگه بیشتر توضیح دادیم. روش خوندن این درس خیلی مهمه پس سعی کنین روش درستش رو یاد بگیرین تا توی برنامه‌ریزی و تموم کردن دروس، خیلی سریع‌تر پیش برین.

برنامه‌ریزی تحصیلی کنکور هنر برای خلاقیت تصویری

برنامه‌ریزی درسی کنکور هنر برای خلاقیت هنر نمایشی

این درس رو بچه‌هایی که می‌خوان زیر شاخه هنر‌های نمایشی دانشگاه قبول بشن، باید خیلی جدی بگیرن. بهترین روشی که می‌تونین این رو توی برنامه‌هاتون جا بدین که خیلی هم ازش لذت ببرین اینه که توی وقت‌های استراحت، لیست فیلم‌های کلاسیک و مهم تاریخ سینما رو بنویسین و هر روز یکی از اون‌ها رو ببینین.

بعد دیدن فیلم، درباره سبک و جزئیاتش بخونین. این کار می‌تونه کمک خیلی زیادی بهتون بکنه. هم از خوندنش لذت می‌برین هم وقت استراحت هم براتون مفید‌تر میگذره. البته شما باید خوندن کتاب‌های منبع رو هم توی برنامه‌تون بذارین ولی حجم این کتاب‌ها زیاد نیست.

همین حالا بخون!  آشنایی با تخمین رتبه کنکور

برنامه‌ریزی تحصیلی برای خلاقیت موسیقی

همونطور که از اسم این بخش مشخصه، این قسمت برای اون دسته از دانش آموزایی که می‌خوان توی دانشگاه زیر شاخه‌های موسیقی رو بخونن خیلی قسمت مهمیه. البته این درس رو بقیه گروه‌ها زیاد جدی نمی‌گیرن و وقت کمی براش می‌ذارن.

ولی این کار خیلی اشتباهه شما باید برای درس‌هایی که زیر شاخه شما نیست مطالعه خوبی داشته باشین تا حداقل بتونین ۵۰ درصد از تست‌های بخش‌های مختلف رو بزنین. این که شما یک درس رو بالای ۸۰ بزنین و یک درس رو اصلا نزنین روی رتبه‌تون تاثیر خیلی زیادی داره. پس سعی کنین همه منابع کنکور هنر رو یک مطالعه کلی داشته باشین.

برنامه‌ریزی تحصیلی برای خوندن ترسیم فنی

ترسیم فنی یکی از قسمت‌هایی است که همه زیر شاخه‌ها باید بهش دقت خیلی زیادی کنن. محتوای این قسمت بیشتر راجب پرسپکتیو و زاویه‌های سایه اجسامه. سعی کنین به طور کامل درباره این مباحث تمرین کنین و منابع رو بخونین.

البته افرادی که می‌خوان رشته‌های تجسمی مثل نقاشی، فیلم‌برداری، عکاسی و… رو بخونن باید بر قوانین پرسپکتیو آگاهی کامل داشته باشن. پس این درس برای ادامه تحصیلی شما هم تاثیر زیادی داره. بنابراین باید سعی کنین این قسمت رو خوب بخونین.

برنامه‌ریزی برای درس خواص مواد

خواص مواد مثل ترسیم فنی یک درسیه که همه رشته‌ها باید بهش توجه کنن. می‌تونیم بگیم این دو تا توی یک مبحث عمومی برای کل زیرشاخه‌های هنره که شما نباید حذفش کنین و باید به این درس توجه کنین.

خواص مواد یک درسیه که می‌تونه برای خودش چند تا منبع مشخص داشته باشه ولی مباحث مشترک زیادی با بقیه منابع کنکور هنر داره که همین موضوع کارتون رو راحت‌تر می‌کنه. ولی حتما برای این درس هم وقت بذارین و توجه کنین. چون همونطور که قبل‌تر گفتم باید توی همه قسمت‌های کنکور تست‌های درست زیادی داشته باشین تا بتونین رتبه خوبی بیارین.

برنامه‌ریزی درسی کنکور هنر توی تابستون

تابستون از اون فصل‌هاییه که می‌تونین برای درس خوندن، خیلی بهتر برنامه‌ریزی کنین. چون وقت‌تون خالیه و راحت‌تر می‌تونین درس‌های هر روزتون رو بودجه‌بندی کنین. البته این کار به معنی نداشتن تفریح توی تابستون نیست. برنامه‌ریزی توی تابستون باعث میشه بار کمتری رو توی سال تحصیلی داشته باشین و توی برنامه‌ریزی کنکور جلو بیوفتین.

توی تابستون اگه می‌خواین برای کنکور هنر درس بخونی می‌تونین از پانسیون‌های مطالعه استفاده کنین که اطلاعات دقیق و شرایط این پانسیون‌های مطالعاتی رو توی یک مقاله به طور کامل براتون توضیح دادیم.

همین حالا بخون!  روش صحیح برنامه‌ریزی درسی در تابستان

برنامه‌ریزی درسی کنکور هنر توی تابستون

برنامه‌ریزی تحصیلی کنکور هنر توی عید

از اونجایی که کنکور دو مرحله‌ای شده و شما می‌تونین دوبار کنکور بدین، عید خیلی موقعیت خیلی خوبیه که شما تمام دروسی رو که توی مرحله اول کنکور خوندین جمع‌بندی کنین. برای درس خوندن توی عید هم می‌تونین از پانسیون‌های مطالعاتی استفاده کنین تا با تمرکز بیشتری درس‌هاتون رو بخونین.

آزمون عملی در برنامه‌ریزی درسی برای کنکور هنر

برای داشتن یک نتیجه بهتر و یک مرور اصولی می‌تونین آزمون کنکور رو توی خونه برای خودتون شبیه‌سازی کنین. نکته دیگه این که بیشتر زیر شاخه‌های کنکور هنر، آزمون عملی هم دارن. پس شما سعی کنین به طور روزانه برای آزمون عملی هم تمرین کنین.

چون اگه شما آزمون تئوری رو خوب بدین ولی آزمون عملی رو خراب کنین روی رتبه‌تون تاثیر خیلی زیادی داره. چون آزمون عملی و تئوری، مکمل هم هستن.

حذفیات کنکور هنر 1403

سازمان سنجش، هر سال لیستی رو منتشر می‌کنه که قرار نیست سوالی از اون بخش‌‍‌ها توی کنکور طرح بشه. اما نکته‌ای که وجود داره اینه که امسال، برای کنکور هنر 1403، لیستی منتشر نشده و احتمالا به این معنیه که برنامه کنکور هنر امسال اینجوریه که، حذفیاتی نداره و شما باید همه قسمت‌های دروس تخصصی هر سه پایه رو برای کنکور بخونین. البته دروس عمومی از کنکور سال 1402، برای همه رشته‌ها حذف شده و سوالات کنکور، فقط از دروس تخصصی طرح میشه.

پس حواس‌تون باشه که توی برنامه‌ریزی درسی کنکورتون، همه قسمت‌های درس‌های تخصصی‌تون رو بیارین و برای خوندن و یادگرفتن‌شون، وقت بذارین.

برنامه‌ریزی درسی برای کنکور هنر با اپلیکیشن فاب

یکی از روش‌های درس خوندن و برنامه‌ریزی درسی برای کنکور هنر استفاده از ویدیو‌های آموزشیه. با توجه به تحقیقات و پژوهش‌هایی صورت گرفته طی ۵۰ سال اخیر، میزان تاثیر فیلم‌های آموزشی در یادگیری دانش‌آموزان ۳ برابر بیشتر از مطالعه کتاب درسیه.

از همین رو یکی از راه‌هایی که شما عزیزان می‌تونین برنامه‌ریزی درسی برای کنکور هنر رو به خوبی انجام بدین، استفاده از ویدیو‌های آموزشیه. این کار ساعت درس خوندن شما رو پایین و راندمان اون رو بالا می‌بره. همین دلیل باعث میشه که وقت بیشتری توی برنامه‌ریزی درسی خودتون داشته باشین.

شما می‌تونین اپلیکیشن فاب رو از صفحه اصلی سایت دانلود کنین و به بهترین ویدیو‌های آموزشی با ارزان‌ترین قیمت دست پیدا کنین.

جمع‌بندی در مورد برنامه‌ریزی تحصیلی برای کنکور هنر

شما داوطلب‌های عزیز کنکور هنر باید برای یک برنامه‌ریزی درست از متخصصان توی این زمینه کمک بگیرین و به طور کامل منابع رو بشناسین. توی این کنکور رو فارغ التحصیل‌های همه رشته‌ها می‌تونن شرکت کنن. پس رقابت با افراد بیشتر، می‌تونه چالش‌های خودش رو برای داوطلبان داشته باشه.

شما برای اینکه از درس خوندن و حل کردن کتاب‌های کمک آموزشی خسته‌ نشین بهتره که از ویدیوهای آموزشی توی پلتفرم فاب استفاده کنین تا درس خوندن‌ به سبک جدید رو تجربه کنین.

همچنین بخوانید: مقاله برنامه‌ریزی کنکور ریاضی

سوالات متداول
  • از چه رشته‌هایی می‌تونیم کنکور هنر بدیم؟

    از همه رشته‌ها می‌تونین در کنکور هنر شرکت کنین.

  • درس‌های خواص مواد برای همه زیرشاخه‌های هنر مهمه؟

    بله سعی کنین برای تمام قسمت‌های کنکور هنر وقت بذارین و تست‌های درستی بزنین.

  • معدل هم روی رتبه کنکور هنر تاثیر می‌ذاره؟

    اگه درس‌های مرتبط با کنکور هنر باشه تاثیر مثبت روی رتبه کنکور هنر می‌ذاره.

شمارش معکوس تا کنکور
ربات فاب
« تیر ماه »
روز
ساعت
دقیقه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *