بلاگ فاب

آمادگی دانش‌آموزان برای ورود به مدرسه

آمادگی دانش‌آموزان برای ورود به مدرسه

فهرست عناوین

کودکان زمانی که به سن مدرسه رفتن نزدیک میشن باید خودشون رو برای ورود به اون آماده کنن، چون بالاخره مدرسه رفتن یک تغییر اساسی توی زندگی اون‌ها ایجاد می‌کنه، سبک زندگی‌شون رو تغییر میده و در کل زندگی اون‌ها تبدیل میشه به قبل مدرسه و بعد مدرسه!

آمادگی دانش‌آموزان برای ورود به مدرسه موضوع مهمیه که شما باید بهش توجه کنین و شرایط مدرسه رفتن رو برای فرزندتون ایجاد کنین تا فرزند شما، مدرسه‌اش رو به بهترین شکل ممکن شروع کنه.

آماده کردن دانش‌آموزان برای ورود به مدرسه

موضوع بحث این مقاله مربوط به آمادگی دانش‌آموزان همه پایه‌ها برای مدرسه رفتنه.

دانش‌آموزان پایه اول که تا حالا مدرسه نرفتن و محیط مدرسه براشون کاملا جدیده باید حتما قبل از شروع مهر ماه شما باهاشون در مورد مدرسه صحبت کنین و از اهمیت مدرسه رفتن بهشون بگین تا برای رفتن به مدرسه مشتاق بشن. به جز این‌ها یک سری مقدمات و کارهایی‌ هم نیازه برای آمادگی اون‌ها انجام بدین.

دانش‌آموزان بقیه پایه‌ها هم چون توی تابستون از درس و مدرسه دور بودن ممکنه براشون سخت باشه که دوباره از ماه مهر برن مدرسه. پس برای اون‌هاام نیازه این کارهایی که در ادامه بهتون میگیم رو انجام داد تا با آمادگی بیشتری سال تحصیلی جدید رو شروع کنن.

اقدامات مهم برای رفتن به مدرسه

برای اینکه دانش‌آموزان آماده رفتن به مدرسه بشن باید یک سری تغییراتی توی سبک زندگی‌شون ایجاد کنن.

اقدامات مهم برای رفتن به مدرسه

مثلا دانش‌آموزان بعد از شروع سال تحصیلی و رفتن به مدرسه دیگه نمی‌تونن سر ظهر بیدار بشن یا مثلا 10 صبح ! … دانش‌آموزان بعد از مدرسه رفتن دیگه نباید شب‌ها دیر بخوابن!

اون‌ها دیگه نمی‌تونن همش کارتن و فیلم‌های مورد علاقه‌شون رو ببینن یا بازی کنن ! و خیلی اتفاقات و تغییرات دیگه.

اون‌ها باید عادت کنن که شب‌ها سر یک ساعت معینی بخوابن و صبح زود هم سر یک ساعت معینی از خواب بیدار بشن.

باید برای دانش‌آموزان این موضوع جا بیفته که درس خوندن و انجام تکالیف مدرسه دیگه جزو مهم‌ترین وظایف‌شونه و باید حتما خیلی خوب انجامش بدن.

اون‌ها باید آداب معاشرت رو یاد بگیرن تا توی محیط مدرسه و در ارتباط با همکلاسی‌ها و معلم‌هاشون به مشکل بر نخورن.

چه خوبه که اگه شما حداقل چند هفته قبل از مهر ماه، شروع کنین این موارد رو با فرزندتون تمرین کنین و اون رو آماده کنین.

حالا وقت این رسیده که دانش‌آموزتون بره مدرسه، باید چیکار کنین؟

همین حالا بخون!  بهترین روش یادگیری ریاضی اول ابتدایی

1. آماده کردن وسایل مورد نیاز برای مدرسه

هر دانش‌آموزی وقتی می‌خواد بره مدرسه باید یک سری وسایل با خودش ببره. مثل: کیف، کتاب درسی، دفتر، مداد، پاک کن، تراش، خط کش و …. . شما باید این وسایل رو برای فرزندتون قبل از شروع مدرسه تهیه کنین.

2. مسائل بهداشتی رو به فرزندتون آموزش بدین

دانش‌آموزان زمانی که می‌خوان وارد محیط مدرسه بشن باید بلد باشن بهداشت فردی خودشون رو رعایت کنن.

مسائل بهداشتی رو به فرزندتون آموزش بدین

شستن دست‌ها، دست نزدن به سطوح کثیف و آلوده، استفاده از وسایل شخصی خودشون و استفاده نکردن از وسایل شخصی دیگران از جمله مسائلی هستن که اون‌ها باید بلد باشن و نیازه که شما بهشون یاد بدین.

3. تنظیم کردن زمان خواب

معمولا ساعت خواب دانش‌آموزان توی تابستون به هم می‌خوره و دوباره تنظیم کردن اون توی سال تحصیلی براشون سخت میشه. خیلی وقت‌ها شما ممکنه صبح‌ها اون‌ها رو با زور بیدار کنین و یا حتی بین‌تون دعوا بشه؛ فرزندتون صبح زود بیدار نشه و شب دیر بخوابه و سر این موضوع با هم بحث کنین؛ اینجوری هم شما اذیت میشین و هم فرزندتون.

پس بهتره که قبل از شروع سال تحصیلی آروم آروم شروع کنین به تنظیم کردن ساعت خواب فرزندتون تا موقع مدرسه دیگه عادت کرده باشه.

4. یادگیری اصول اخلاقی

فرزند شما قبل از اینکه وارد مدرسه بشه باید یاد بگیره که چجوری با دیگران ارتباط برقرار کنه.

احترام گذاشتن رو به دانش‌آموزتون یاد بدین و بهش بگین که چجوری رفتار کنه که دیگران هم بهش احترام بذارن.

مهارت کنترل خشم، کنترل استرس، آداب معاشرت و … جزو موارد مهم آمادگی برای رفتن به مدرسه است.

همین حالا بخون!  آزمون UCMASS و بهبود هوش اکتسابی دانش‌آموزان ابتدایی

5. صبحانه کامل و مقوی خوردن

اگه فرزندی دارین که اهل صبحانه خوردن نیست بهتره از همین الان عادت صبحانه خوردن رو برای اون ایجاد کنین. صبحانه مهم‌ترین وعده صبحانه محسوب میشه و اهمیت ندادن به اون می‌تونه اثرات بدی داشته باشه.

یکی از اثرات بدش اینه که روی چرخه یادگیری اختلال ایجاد می‌کنه و باعث میشه فردی که صبحانه نخورده نتونه مطالبی که نیازه رو به خوبی یاد بگیره و انرژی زیادی هم نداشته باشه.

6. مباحث مهم درسی رو برای فرزندتون مرور کنین

به خاطر اینکه دانش‌آموزان، مدت تابستون رو مدرسه نمیرن و درس نمی‌خونن ممکنه بعضی از مطالب درسی رو یادشون بره.

پس شما سعی کنین مباحث مهم رو به صورت تیتر وار برای فرزندتون مرور کنین تا اون‌ها رو یادش بیاد و ذهنش برای یادگیری مطالب جدید آماده بشه.

حتی می‌تونین به فرزندتون کمک کنین تا بعضی مطالب سال تحصیلی جدید رو پیش خوانی کنه و آمادگی پیدا کنه.

7. نوشتن یک برنامه منظم و دقیق

یکی از کارهایی که به آمادگی دانش‌آموزان برای ورود به مدرسه کمک می‌کنه ایجاد یک برنامه دقیق و منظمه که بهترین روش برای درس خوندن کودکان محسوب میشه.

نوشتن یک برنامه منظم و دقیق

برنامه‌ای که توی اون، ساعت خواب و بیداری، ساعت مدرسه رفتن، ساعت استراحت بین روز، غذا خوردن، انجام تکالیف مدرسه و درس خوندن، بازی کردن، فیلم دیدن و … مشخص شده باشه.

جمع‌بندی آمادگی دانش‌آموزان برای ورود به مدرسه

دانش‌آموزان برای مدرسه رفتن و شروع سال تحصیلی جدید باید از قبل آمادگی پیدا کنن. مدرسه رفتن برای دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی چون تا حالا تجربش رو نداشتن یک چالشه و والدین اون‌ها باید بهشون کمک کنن تا از پس این چالش بر بیان و مشتاق رفتن به مدرسه بشن.

این موضوع برای دانش‌آموزان بقیه پایه‌ها هم ممکنه مطرح باشه، چون مدتی از درس دور بودن و دوباره برگشتن به اون روتینی که موقع مدرسه داشتن ممکنه براشون سخت باشه. پس اون‌ها هم باید در خودشون آمادگی برای رفتن به مدرسه رو با تمرین‌هایی به کمک پدر و مادرشون ایجاد کنن. پس آمادگی دانش‌آموزان برای ورود به مدرسه موضوع مهمیه که باید حتما بهش توجه کنین.

اگه دانش‌آموزان‌تون با درس خوندن مشکل داشتن و خواستین با بهترین روش‌های تدریس فعال در ابتدایی آشنا بشین، پیشنهاد می‌کنیم که با نصب اپلیکیشن فاب روی تلفن همراه‌تون برای اون‌ها فیلم‌های آموزشی مخصوص پایه خودشون رو تهیه کنین تا ضعف‌های درسی‌شون اصلاح و پایه درسی‌شون قوی بشه.

سوالات متداول
  • چجوری دانش‌آموزان رو برای رفتن به مدرسه آماده کنیم؟

    با تنظیم خواب اون‌ها، ریختن یک برنامه برای انجام کارهاشون، توصیه به اون‌ها برای خوردن صبحانه، مرور مطالب درسی مهم و … .

  • دانش‌آموزان رو چه زمانی برای رفتن به مدرسه آماده کنیم؟

    بهتره که قبل از سن هفت سالگی و قبل از رفتن به مدرسه شروع کنین یک سری اصول رو به فرزندتون یاد بدین ولی معمولا دانش‌آموزان اکثر پایه‌ها نیاز دارن تا اواخر تابستون قبل از شروع سال تحصیلی جدید برای رفتن به مدرسه آماده بشن تا سال تحصیلی رو بهتر شروع کنن.

شمارش معکوس تا کنکور
ربات فاب
« تیر ماه »
روز
ساعت
دقیقه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *