بلاگ فاب

آموزش اجتماعی سوم دبستان

آموزش اجتماعی سوم دبستان

فهرست عناوین

ویدئویی که در زیر مشاهده می‌کنین نمونه‌ای از تدریس اجتماعی در پایه سوم دبستانه که به روشی راحت و روان توسط فاب ارائه شده.

آموزش اجتماعی سوم دبستان دارای یک رویکرد فرهنگی و تربیتیه. در کتاب اجتماعی سوم بیشتر به این موضوع پرداخته میشه که مهارت‌های زندگی اجتماعی کدوم هستن؟ از این مهارت‌ها در زندگی و دنیای واقعی چجوری باید استفاده کرد. اپلیکیشن فاب نرم افزاریه که فرصت آموزش برابر رو به صورت ساده و ارزون در اختیار همه دانش‌آموزان از هر مقطعی که باشن قرار میده.

همین حالا بخون!  آموزش فارسی سوم دبستان

سرفصل‌های آموزش اجتماعی سوم دبستان

کتاب اجتماعی سوم ابتدایی هفت فصل داره که شامل 23 درس میشه که در هر فصل به بررسی یکی از مهارت‌هایی که کودک برای رشد و ورودش به جامعه نیاز داره پرداخته میشه. برای مثال در فصل اول از کتاب اجتماعی سوم در مورد مسائل هویتی مثل جنسیت، نام و نام خانوادگی و همینطور روند رشد کودکان و تغییرات اون‌ها تا سنین بزرگسالی صحبت میشه.

در فصل دوم مفهوم خانواده و در فصل بعدی نحوه همکاری در خانواده بررسی میشه. فصل چهارم و پنجم نیازهایی که یک خونواده داره بررسی میشه و در دو فصل آخر مدرسه و فعالیت‌های اون و همینطور نقش اون در شکل گیری شخصیت و پیشرفت تحصیلی یک فرد مورد بررسی قرار می‌گیره.

  • من بزرگ‌تر می‌شوم
  • خانواده
  • همکاری در خانواده
  • نیازهای خانواده
  • خانه ما
  • مدرسه ما
  • از خانه تا مدرسه

ساختار کتاب آموزش اجتماعی سوم دبستان

 

ساختار کتاب آموزش اجتماعی سوم دبستان

در این کتاب آموزش مباحث درسی با استفاده از تصاویر مرتبط و آموزنده انجام میشه که موجب میشه دانش‌آموزان مطالب رو بهتر متوجه بشن و بیشتر جذب مفاهیم درسی این کتاب بشن. توی این کتاب، فعالیت‌هایی تحت عنوان جست و جو کنید، بنویسید، کامل کنید و به کار ببندید وجود داره.

بعضی از این فعالیت‌ها باید به صورت فردی و بعضی لازمه حتما به صورت گروهی و کلاسی انجام بشن تا روحیه کار تیمی و گروهی رو در دانش‌آموزان تقویت کنه.

همچنین با انجام فعالیت‌های گروهی، دانش‌آموزان یاد می‌گیرن که چطوری اعتماد به نفس بالایی داشته باشن و از اظهار نظر توی جمع هراسی نداشته باشن. تقویت این مهارت در کودکی کمک زیادی به موفقیت در سنین بزرگسالی می‌کنه.

ویژگی‌های کتاب آموزش اجتماعی سوم ابتدایی

 

ویژگی‌های کتاب آموزش اجتماعی سوم ابتدایی

توی این درس ابتدا دانش‌آموزان در مورد روند رشدشون یاد می‌گیرن. بعد از اون یاد می‌گیرن که در محیط خانواده چه وظایفی بر عهده اون‌ها قرار داره. کتاب اجتماعی سوم به دانش‌آموزان یاد میده که با والدینشون چطور رفتار کنن و چطور با دیگران رفتار مناسبی داشته باشن. این درس در پایه سوم تلاش می‌کنه تا مهارت‌های اجتماعی کودک رو افزایش بده و اون رو با هنجارهای اجتماعی آشنا کنه.

هدف این کتاب درسی آشنا ساختن دانش‌آموز با دنیای واقعی و پیرامون خودشه. بعد از اون می‌تونه با انواع فرهنگ‌ها و مسائل مربوط به هویت در جامعه آشنا بشه.

همین حالا بخون!  آموزش علوم سوم دبستان

آموزش اجتماعی سوم با فاب

رفیق فاب شما توی همه درس‌ها کنارتونه. اگه ویدیو اول مقاله رو تماشا کرده باشین متوجه میشین که سطح تدریس توی اپلیکیشن فاب کمتر از مدرسه نیست. تازه شما می‌تونین هر جایی که خوب متوجه نشدین رو یک بار دیگه نگاه کنین.

با دانلود اپلیکیشن فاب دیگه هزینه‌ای هم برای معلم خصوصی لازم نیست بدین. چون که اپلیکیشن فاب مثل یک معلم خصوصی همیشه و همه جا همراه شماست.

همه این‌ها با هم چند؟

۱۰ تومن.

۱۰ میلیون؟

نه هزار.

جمع بندی در مورد آموزش اجتماعی سوم دبستان

در آخر می‌رسیم به این بخش که هدف از طراحی دوره آموزشی اجتماعی سوم دبستان چیه؟ هدف اینه که افراد چجوری با چالش‌های زندگیشون روبرو بشن. بعد از اون می‌تونن ترس‌ها و نگرانی‌هاشون رو بشناسن تا بتونن راه مناسبی برای مقابله با اون‌ها پیدا کنن.

این دوره به افزایش سلامت روان فرد کمک زیادی می‌کنه. همچنین به دانش‌آموز کمک می‌کنه تا راهکارهایی پیدا کنه برای تبدیل دانش و نگرشی که داره به استعدادها و توانایی‌های منحصر به فرد. اپلیکیشن آموزشی فاب این فرصت رو برای دانش‌آموز فراهم می‌کنه تا به مجموع این راهکارها دست پیدا کنه و مسیر موفقیت رو برای خودش هموار کنه.

با مراجعه به صفحه اصلی گروه آموزشی فاب، می‌تونین اپلیکیشن فاب رو دانلود و نصب کنین و به محتواهای ویدئویی آموزش اجتماعی سوم دبستان دسترسی پیدا کنین. فاب به شما برای برنامه‌ریزی درسی سوم دبستان کمک زیادی می‌کنه. همچنین شما می‌تونین در قسمت نظرات با ما در ارتباط باشین.

همچنین بخوانید: آموزش فارسی سوم

سوالات متداول
  • سرفصل‌های اجتماعی سوم کدوم هستن؟

    اجتماعی سوم 7 فصل و 23 درس داره که در این مقاله به بررسی اون‌ها پرداختیم.

  • آیا کتاب اجتماعی در پایه سوم مهمه؟

    بله، این کتاب از لحاظ آموزش مهارت‌های اجتماعی و کمک به رشد شخصیتی بسیار اهمیت داره.

  • اجتماعی سوم دبستان را چطوری بخونم؟

    این درس نسبتا راحت و قابل فهمیه که با تعمق در متون کتاب درسیتون قادر به یادگیری اون هستین.

شمارش معکوس تا کنکور
ربات فاب
« تیر ماه »
روز
ساعت
دقیقه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *