بلاگ فاب

آموزش ریاضی اول دبستان

دوره آموزشی ریاضی اول دبستان

فهرست عناوین

اپلیکیشن آموزشی فاب با به کارگیری روش‌های جدید در علم ریاضی این درس را که یادگیری صحیح آن از پایه بسیار مهم است، به بهترین شکل ارائه می‌دهد. ویدئوی زیر نمونه‌ای از تدریس و آموزش ریاضی اول دبستان می‌باشد و شما برای تهیه کامل ویدئوهای این درس می‌توانید اپلیکیشن فاب را دانلود و نصب کنید.

اهمیت ریاضی اول دبستان فقط از جهت یادگیری آن نیست و از لحاظ تاثیر و اهمیت آن در سال‌های بعد باید آن را جدی گرفت. ایجاد علاقه در همان ابتدای آموزش ریاضی اول دبستان از این جهت مهم است که اشتیاق به یادگیری این درس را در سال‌های بعد افزایش می‌دهد. فاب نرم افزاری است که می‌تواند تمام امکانات را برای یادگیری این درس برای برنامه‌ریزی درسی اول دبستان در اختیار شما قرار دهد.

سرفصل های ریاضی اول ابتدایی

سرفصل‌های دوره آموزشی ریاضی اول ابتدایی

  • در فصل اول شمارش اشیا آموزش داده می‌شود تا در نهایت دانش آموز بتواند اشیاء اطراف خود را شمارش کند.
  • در فصل دوم دانش آموزان با نمایش‌های متفاوت یک عدد و تعداد اشیاء در هر دسته آشنا می‌شوند. در این مبحث دانش آموز می‌تواند شمارش اشیاء اطراف خود را بدون نگاه کردن به شکل انجام دهد.
  • در فصل سوم دانش آموز با مفهوم اضافه کردن دو شیء آشنا می‌شود. در اصل هدف این فصل آماده کردن ذهن کودک برای یادگیری مفهوم جمع و تفریق در درس‌های بعدی می‌باشد.
  • در این فصل سعی براین است که طرز صحیح نوشتن اعداد به حروف و شکل عددی به کودک آموزش داده شود. همچنین کودک باید بتواند مصادیق اعداد را در پیرامون خود تشخیص دهد.
  • در فصل پنجم رسم الگوهای متفاوت آموزش داده می‌شود و در واقع پیش درآمدی است بر آموزش اشکال هندسی. همچنین در مباحث این درس شمارش اشیاء مختلف و اندازه گیری طول با استفاده از اشیاء آموزش داده می‌شود.
  • فصل ششم در مورد مفهوم جمع و تفریق است و به دانش آموزان با استفاده از ابزارهای مختلف عمل جمع و تفریق نمایش داده می‌شود.
  • فصل هفتم مباحث جدیدی ندارد و در واقع مروری است بر مباحث پیشین.
  • فصل آخر در مورد مفاهیم هندسی است. در این درس تقارن آموزش داده می‌شود و به دانش آموزان آموزش داده می‌شود تا بتوانند قرینه اشکال هندسی را رسم کنند. در آخر این فصل نیز خصوصیات و تفاوت‌های اشکال هندسی بررسی می‌شود.

انواع روش‌های کاربردی برای آموزش ریاضی اول دبستان

 روش‌های کاربردی برای آموزش ریاضی اول

شاید یادگیری و آموزش ریاضی اول دبستان در ظاهر ساده‌ترین کار باشد اما در واقع آموزش این درس یکی سخت‌ترین کارها در صنف آموزش می‌باشد. دلیل این امر این است که دانش آموزان برای اولین بار است که با مفهوم ریاضی آشنا می‌شوند و اگر معلم نتواند در دانش آموز حس خوبی برای یادگیری این درس ایجاد کند روند آموزش سخت می‌شود.

برای اینکه آموزش ریاضی اول دبستان با موفقیت انجام شود در این مقاله چند راهکار به شما می‌آموزیم تا با به کارگیری آن‌ها به نتیجه برسید:

آموزش ریاضی با شعر

از آنجایی که کودکان شعر را سریع حفظ می‌کنند و این موضوع برای آن‌ها سرگرم کننده است می‌توان از این ترفند برای آموزش مفاهیم ریاضی اول دبستان به آن‌ها استفاده کرد. آموزش و به خاطر سپردن مفاهیم ریاضی با شعر جذاب‌تر است و باعث می‌شود دانش آموزان در مباحث و فعالیت‌های کلاسی مشارکت بیشتری داشته باشند.

آموزش ریاضی اول به وسیله بازی

درس ریاضی در گذشته برای دانش آموزان درس جذابی نبوده و دلیل آن نبود متدهای آموزشی جذاب و متفاوت بود. اما در حال حاضر به وسیله بازی می‌توان روند آموزش ریاضی اول دبستان را برای کودک جذاب کرد و شرایط را تغییر داد.

نصب نرم افزار آموزشی فاب

یکی دیگر از ابزارهای آموزش ریاضی اول دبستان به کارگیری نرم افزارهای درسی می‌باشد. این برنامه ها بیشتر حالت بازی و ترانه و شعر دارند که با استقبال گسترده ای روبرو شده اند. به این علت که برای کودکان بسیار سرگرم کننده هستند و موجب یادگیری بهتر و سریع‌تر می‌شوند. از بهترین اپلیکیشن‌هایی که در این زمینه ارائه شده اپلیکیشن فاب است که در واقع بانک جامعی از نکات درسی در هر پایه ای می‌باشد.

استفاده از فیلم‌های آموزشی

در ویدئوهای آموزشی فقط به تدریس اکتفا نمی‌شود بلکه در حین تدریس نمونه سوالات امتحانی و حل تمرین نیز ارائه می‌شود. یکی از مزایایی که این روش برای آموزش ریاضی اول دبستان دارد این است که هر چند بار که بخواهید می‌توانید آن را برای کودک خود به نمایش بگذارید تا ایرادات و اشکالات او را رفع کنید. همچنین مدرسین فیلم‌های آموزشی عموما از برترین اساتید هستند که دانش و سطح علمی بالایی دارند.

بودجه بندی سالانه تدریس ریاضی اول

بودجه بندی سالانه تدریس ریاضی اول

مهر آبان آذر دی بهمن اسفند فروردین اردیبهشت

نیمه اول

ص 1 تا 12

نیمه اول

ص 25 تا 36

نیمه اول

ص 49 تا 60

نیمه اول

ص 72 تا 83

نیمه اول

ص 93 تا 104

نیمه اول

ص 117 تا 128

نیمه اول

نیمه اول

ص 153 تا 164

نیمه دوم

ص 13 تا 24

نیمه دوم

ص 37 تا 48

نیمه دوم

ص 61 تا 71

نیمه دوم

ص 84 تا  92

نیمه دوم

ص 105 تا 116

نیمه دوم

ص 129 تا 140

نیمه دوم

ص 141 تا 152

نیمه دوم

ص 165 تا 175

 نکات مهم برای آموزش ریاضی اول دبستان

نکات مهم آموزش ریاضی اول دبستان

  • امروزه ثابت شده است که تدریس در حالت خشک و جدی خصوصا برای دانش آموزان در سال‌های ابتدایی جوابگو نیست. درس ریاضی هم که از قدیم الایام دارای طبعی خشک برای دانش آموزان بوده و مورد علاقه بیشتر دانش آموزان واقع نمی‌شده امروزه روش‌های نوینی را برای تدریس می‌طلبد. استفاده از این روش‌ها اضطراب را در دانش آموز برای یادگیری این درس از بین می‌برد.
  • در نظر داشته باشید که هر دانش آموز سبک خود را برای یادگیری دارد. فردی ممکن است درس را فقط سر کلاس درس یاد بگیرد. در صورتی که شاید فرد دیگر هر چند ساعت هم که سر کلاس بنشیند درس را تنها در صورتی متوجه شود زمانی را برای مطالعه در خانه اختصاص دهد. ممکن است شخصی فقط با ویدئوهای آموزشی درس را یاد بگیرد و ممکن است دانش آموز دیگر با شعر بازی. “پس سبک‌های آموزش و یادگیری از دانش آموزی به دانش آموز دیگر متفاوت است.”
  • همانطور که هر کودک در یادگیری سبک منحصر به فرد خود را دارد، سرعت یادگیری نیز در هر کدام متفاوت با دیگری است. بنابراین باید به همه دانش آموزان فرصت کافی داد تا مباحث درسی را فراگیرند.
  • در هنگام تدریس اگر کاربرد هر مبحث در زندگی روزانه و در دنیای واقعی بیان شود دانش آموزان آن درس را بهتر یاد می‌گیرند.
جمع بندی درباره آموزش ریاضی اول دبستان

در سال‌های اخیر با توجه به پیشرفت‌های روزافزون علم، دانش آموزان آموزش‌های جدیدی را می‌طلبند. همچنین لازم است از ابزارها و روش‌های نوین در این راستا استفاده شود تا آموزش روند موفقیت آمیزی داشته باشد. آموزش ریاضی اول دبستان همانطور که در بالا گفته شد با توجه به دارا بودن مباحث ابتدایی و پایه‌ای که کودک برای اولین بار با آن روبرو می‌شود از اهمیت بالایی برخوردار است.

همچنین بخوانید: آموزش فارسی اول دبستان

سوالات متداول
  • سرفصل‌های کتاب ریاضی اول دبستان کدام هستند؟

    کتاب ریاضی اول دارای 8 فصل می‌باشد که حاوی مفاهیم مهم و پایه ای ریاضیات است.

  • چه روش‌هایی برای آموزش ریاضی اول توصیه می‌شود؟

    برای آموزش این درس روش‌های نوینی وجود دارد که به مهم‌ترین آن‌ها در این مقاله پرداخته شده است.

  • یادگیری صحیح مباحث ریاضی اول از چه لحاظ اهمیت دارد؟

    آموزش صحیح مباحث ریاضی از این نظر مهم است که تاثیر در آموزش سال‌های بعد خواهد داشت.

شمارش معکوس تا کنکور
ربات فاب
« تیر ماه »
روز
ساعت
دقیقه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *